Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Środki masowego przekazu u schyłku XX wieku rozwijają się w oszałamiającym tempie i nic dziwnego , że zjawisku temu towarzyszy równie bujny rozwój piśmiennictwa. Niestety w tym zakresie jakość nie idzie w parze z budzącą bardziej irytację niż podziw ilością. Bardzo często bowiem mamy do czynienia z publikacjami merytorycznie nienagannymi, kiedy biorą się do ich opracowania autorzy nieprzygotowani, albo też firmują je swymi nazwiskami osoby znane lecz nie mające w tym zakresie dorobku ani doświadczenia. Pojawiają się więc książki (czasami nawet okazałe księgi) pod szumnym tytułem encyklopedii lub słowników, które jednak z tymi formami nie mają nic wspólnego. Na szczęście tego rodzaju uwag nie muszę kierować wobec starannie wydanej i bogato ilustrowanej publikacji zasygnalizowanej w nagłówku, która - jak mamy prawo sądzić z informacji wydawniczej na odwrocie strony tytułowej - zapoczątkowuje serię poświęconą polskim mediom. (...) "Media w Polsce XX wieku" stanowią pożyteczną kontynuację kompetentnych, ale już historycznych opracowań takich jak jednotomowy zarys prasy pod redakcją Jerzego Łojka, dowodzą też postępu na drodze do zobiektywizowanego obrazu zagadnienia w ostatnim półwieczu, dostrzegania nie tylko wad, ale i osiągnięć sprzed 1989 (1980, 1956?), politycznych uwarunkowań działalności czołowych ludzi prasy. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171599003