PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | nr 2(33) Rynek pracownika i pracodawcy | 65--67
Tytuł artykułu

Trend na rynku pracy - wizerunek sportowców i sponsoring

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Trend on the labour market - image of athletes and sponsorship
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł zawiera charakterystykę głównych elementów procesu kształtowania wizerunku i jego znaczenia na współczesnym rynku pracy. Porusza także zagadnienie wpływu sponsoringu na kreowanie wizerunku sportowców. Autorka analizuje różne elementy wpływające na fakt postrzegania człowieka przez inne osoby oraz firmy. Przedstawione zostaną rodzaje wizerunku, taktyki mające na celu kształtowanie odpowiedniego wizerunku potencjalnego pracownika na rynku pracy celem poprawy jego szans, możliwości i sytuacji. We fragmencie poświęconym sponsoringowi w sporcie omówiono tzw. łańcuch pozytywnych skojarzeń. Pojawiła się także etymologia słowa i jego cechy charakterystyczne.(abstrakt oryginalny)
EN
The article contains the characteristics of the main elements of the image shaping process and its significance in the contemporary labor market. It also addresses the issue of the impact of sponsorship on creating the image of athletes. The author analyzes various elements affecting the perception of people by other people and companies. Various types of image will be presented, tactics aimed at shaping the appropriate image of a potential employee on the labour market in order to improve his chances, opportunities and situation. In the fragment devoted to sponsorship in sport, the so-called chain of positive associations. The etymology of the word and its characteristics also appeared.(original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
65--67
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
  • Ali M., (2002) Public Relations, Warszawa: Wiedza i Życie.
  • Bralczyk J., Wasilewski J., (2008) Język w mediach. Medialność języka, Bauer Z., Chudziński E., (red.), Dziennikarstwo i świat mediów, Kraków: Universitas.
  • Cenker E.M., (2002) Public Relations, Poznań: WSB.
  • Drzycimski A., (2000) Sztuka dyskretnego podpowiadania i pośrednictwa [w:] Drzycimski A., (red.), Komunikatory. Wpływ, wrażenie, wizerunek, Bydgoszcz: Oficyna Wydawnicza Brałta.
  • Leary M., (2007) Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  • Musiałowska E., (2005) Budowanie wizerunku poprzez wykorzystanie symbolu [w:] Ociepka B., (red.), Kształtowanie wizerunku, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
  • Ociepka B., (2002) Public Relations w teorii i praktyce, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
  • Ozierańska G., (2004) Public Relations, Konin: Wydawnictwo PWSZ.
  • Sznajder A., (2008) Marketing sportu, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171599433

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.