PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | 20 | z. 1 Tłum - partycypacja - kultura | 41--56
Tytuł artykułu

Advertising Content Acquisition through Crowdsourcing Platforms. Case Study

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W artykule omówiono zagadnienie pozyskiwania treści reklamowych za pośrednictwem platform crowdsourcingowych. Crowdsourcing stał się również narzędziem budowania lojalności klientów wobec marki. W artykule przeanalizowano, w jaki sposób marki wykorzystują platformy crowdsourcingowe do zakupu treści reklamowych oraz rzuca światło na niektóre związane z tym problemy.
EN
Although crowdsourcing is no longer a new phenomenon, it is constantly evolving and influencing the formation of exchange mechanisms and relations between their participants. To the advertising and marketing industries, which need the perpetual influx of fresh and unconventional ideas, it has become one of the ways to acquire innovative solutions and (often) the content produced at costs below the market price level. Crowdsourcing has also become a tool to get consumers involved and build their brand loyalty. This paper analyses how brands use crowdsourcing platforms to acquire advertising content and sheds light on some of the associated problems. (original abstract)
Rocznik
Tom
20
Strony
41--56
Opis fizyczny
Twórcy
  • Erasmus School of History, Culture and Communication, Rotterdam
Bibliografia
  • Andrejevic M., (2003), Reality TV. The Work of Being Watched, Lanham: Rowman & Littlefield Publishers, Inc.
  • Andrejevic M. (2007), iSpy: Surveillance and Power in the Interactive Era, Kansas: University Press of Kansas.
  • Brabham D.C., (2010), Moving the Crowd at Threadless: Motivations for participation in a crowdsourcing application, "Information, Communication & Society", 13(8), London: Routledge, p. 1122-1145.
  • Brandfolder.com (2015), Million-Dollar Branding Mistakes From Fubu, Pepsi and More, retrieved from: brandfolder.com/blog/biggest-branding-mistakes [access: 9.01.2019].
  • Bruns A, (2008), The Future Is User-Led: The Path towards Widespread Produsage, "Fibreculture Journal" (11), Perth: Fibrerculture Publications, no pages given.
  • Caldwell J., (2008), Production Culture: Industrial Reflexivity and Critical Practice in Film and Television, Durham: Duke University Press.
  • Caldwell J. (2011), Worker Blowback. User-Generated, Worker-Generated and Producer-Generated Content within Collapsing Production Workflows, [in:] J. Bennett, N. Strange (eds.), Television as Digital Media, Durham-London: Duke University Press.
  • Dijck J. van (2011), Telewizja 2.0: YouTube i narodziny nadawania domowego [homecasting], [w:] T. Bielak, M. Filiciak, G. Ptaszek (red.), Zmierzch telewizji. Przemiany medium. Antologia, Warszawa: Scholar, p. 313-340.
  • Edelman D, Salsberg B, (2010), Beyond Paid Media: Marketing's New Vocabulary, "McKinsey Quarterly", New York: McKinsay & Company.
  • Idsgn.org (2010), Gap turns to crowdsourcing (or not), retrieved from idsgn.org/posts/gapturns- to-crowdsourcing [access: 23.03.2019].
  • Jenkins H. (2007), Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediow, przeł. M. Bernatowicz, M. Filiciak, Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
  • Kasprzycki-Rosikon J. (2016, January 18), Personal Interview, Warsaw.
  • Kopeć K. (2014), Empowerment czy wyzysk? O niejednoznacznej naturze prosumpcji w sieci, "Kultura i Polityka", nr 16, Cracow: Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tishnera, p. 158-170.
  • Malinowski B. (2015), Wykorzystanie crowdsourcingu i Otwartej Innowacji na przykładzie platformy internetowej My Starbucks Idea, [in:] W. Grzegorczyk (red.), Wybrane problemy zarządzania i finansow. Studia przypadkow, Łódź: Uniwersytet Łódzki, p. 45-54.
  • Pawian Pictures, (2016, January 24), Personal Interview, Warsaw.
  • Rust R.T., Oliver R.W. (1994), The Death of Advertising, "Journal of Advertising", no 23 (4), Abingdon: Taylor & Francis, Ltd., p. 71-77.
  • Turow J. (2009), Advertisers and Audience Autonomy at The End of Television [w:] J. Turow, M.P McCallister (eds.), The Advertising and Consumer Culture Reader, Routledge: New York, 402-409.
  • Turow J. (2014), Media Today: Mass Communication in a Converging World, Routledge: London- New York.
  • Schäfer M.T. (2011), Bastard Culture! How User Participation Transforms Cultural Production, Amsterdam University Press: Amsterdam.
  • Schäfer M.T. (2009), Participation Inside? User Activities between Design and Appropriation, [w:] M. van den Boomen, S. Lammes, A.S. Lehmann, J. Raessens, M.T. Schäfer (eds.), Digital Material Tracing New Media in Everyday Life and Technology, Amsterdam University Press: Amsterdam, p. 147-158.
  • Serazio M. (2013), Your Ad Here. The Cool Sell of Guerrilla Marketing, New York University Press: New York.
  • Slezkin M. (2016), Zarządzanie procesem w projektach crowdsourcingowych, www.linkedin.com/ pulse/zarz%C4%85dzanie-procesem-w-projektach-crowdsourcingowych-micha%C5%82- slezkin?trk=hp-feed-article-title-publish [access: 8.03.2016].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171600279

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.