PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 11 | 53--67
Tytuł artykułu

Poprzemysłowe dziedzictwo kulturowe a rozwój turystyki : zastosowanie modelu AUDEE do oceny industrialnych atrakcji turystycznych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Post-industrial Cultural Heritage and Tourism Development : the Application of the AUDEE Model to Evaluate Industrial Tourist Attractions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Prezentowany artykuł jest próbą stworzenia teoretycznego modelu umożliwiającego ocenę industrialnych atrakcji turystycznych. Rosnąca liczba poprzemysłowego dziedzictwa przystosowywanego do prezentacji go zwiedzającym zmusza do refleksji nie tylko na temat tego "co" należy poddać ochronie, ale również "dla kogo" to robić oraz "jak" prezentować ocalone miejsca i obiekty. Tylko racjonalne zarządzanie tym zasobem może zapewnić osiągnięcie zadowalających efektów, gwarantujących dziedzictwu poprzemysłowemu należne miejsce wśród pozostałych dóbr kultury. (abstrakt oryginalny)
EN
The article is an attempt to create a theoretical model for assessing industrial tourist attractions. A growing number of post-industrial heritage adapted for the presentation to visitors forces us to reflect not only on "what" should be protected, but also "for whom" it should be done and "how" the saved places and objects should be presented. Only the rational management of this resource can ensure the achievement of satisfactory results, guaranteeing the post-industrial heritage rightful place among other cultural assets. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
53--67
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
  • Ashworth G. J., 2007, Sfragmentaryzowane dziedzictwo: sfragmentatyzowany instrument sfragmentataryzowanej epoki [w:] Monika A. Murzyn, Jacek Purchla (red.), Dziedzictwo kulturowe w XXI wieku. Szanse i wyzwania, Międzynarodowe Centrum Kultury, Kraków
  • Boguszewicz-Kreft M., 2013, Marketing doświadczeń. Jak poruszyć zmysły, zaangażować emocje, zdobyć lojalność klientów?, CeDeWu.pl, Warszawa
  • Gaweł Ł., Zarządzanie strategiczne szlakiem dziedzictwa kulturowego w świetle koncepcji stakeholders, "Turystyka Kulturowa" 2012, nr 10, ss. 31-40
  • Godlewski Arkadiusz, TED po Śląsku, 8 IX 2013, dok. elektron. http://arkadiuszgodlewski.blogspot.com/2013/09/ted-po-slasku.html [odczyt 1 IX 2014]
  • Howard P., 2003, Heritage. Management, Interpretation, Identity, Continuum, London-New York
  • Matt G., 2006, Muzeum jako przedsiębiorstwo. Łatwo i przystępnie o zarządzaniu instytucją kultury, Fundacja Aletheia, Warszawa
  • McKercher B., Cros H. du, 2002, Cultural Tourism. The Partnership between Tourism and Cultural Heritage Management, Routledge, New York
  • Orłowski B., 2008, Fenomen turystyki industrialnej, Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora, Pułtusk-Ciechanów
  • Pine II J. B., Gilmore J. H., 2011, The experience economy. Updated edition, Harvard Business Review Press, Boston
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171601247

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.