PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | 19 | z. 1 | 57--66
Tytuł artykułu

Nadmiar wolności źródłem opresji - przyczyny fiaska serwisu społecznościowego Google+

Autorzy
Warianty tytułu
Excess Freedom as a Source of Oppression - the Reasons for the Collapse of the Google+ Social Networking Site
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejszy artykuł jest próbą udzielenia odpowiedzi na pytanie, dlaczego portal społecznościowy Google+, mimo że należy do potężnej organizacji nowomedialnej, jaką jest spółka Google wchodząca w skład holdingu Alphabet Inc., nie odniósł sukcesu na miarę dominującego w rankingach serwisów społecznościowych portalu Facebook. Czy nadmiar produktów i usług oferowanych użytkownikom, zamiast dawać im wolność przejawiającą się w kompleksowej obsłudze, stał się źródłem opresji? Nieustanne przemiany zachodzące na rynku medialnym, a zwłaszcza w obszarze tak zwanych nowych mediów, determinują również, jak zauważa Teresa Sasińska- -Klas, zmianę optyki metodologicznej prowadzonych badań oraz doboru narzędzi. Specyfika przedmiotu badań, w tym przypadku produktu oferowanego przez organizację nowomedialną, wymaga od badacza podejścia inter-, a nawet transdyscyplinarnego. Dlatego też, w celu udzielenia odpowiedzi na zadane pytania, autorka, wykorzystując badania jakościowe, opierając się na paradygmacie interpretatywnym, przeprowadziła szereg wywiadów ustukturyzowanych, których analiza pozwoli wyjaśnić przyczyny niepowodzenia badanego serwisu społecznościowego - Google+. (fragment tekstu)
EN
Google has a wide range of services and products that provide nearly complex users service. In addition, Google's multi-year experience and the ever-growing number of its users is likely to lead to the successful launch of another social networking product. In the meantime, it turns out that it is quite the opposite. This paper is an attempt at answering the question about the reasons why the Google+ social site has failed. To that end, an analysis of the tools offered by Google+ and the leading social networking site Facebook will be conducted. (original abstract)
Rocznik
Tom
19
Numer
Strony
57--66
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
  • Curran K., Morrison S., McCauley S., Google+ vs Facebook: The Comparison, "Telkomnika" 2012, vol. 10, no 2, s. 379-388.
  • Fragoso S., WTF a Crazy Brazilian Invasion [w:] F. Sudweeks, H. Hrachovec (eds.), Proceedings of CATaC, Murdoch 2006, s. 255-274.
  • Ovadia S., An Early Introduction to the Google+ Social Networking Project, "Behavioral & Social Sciences Librarian" 2011, no 30, s. 259-263.
  • Pariser E., The Filter Bubble, New York 2011.
  • Ross C. i in., Personality and Motivations Associated with Facebook Use, "Computers in Human Behavior" 2009, no 25, s. 578-586.
  • Sasińska-Klas T., Swoistość zjawisk komunikacji medialnej i problemy w ich badaniach empirycznych, "Studia Medioznawcze" 2014, nr 1(56), s. 14.
  • Tosun L.P., Motives for Facebook Use and Expressing "True Self " on the Internet, "Computers in Human Behavior" 2012, no 28, s. 1510-1517.
  • Watson J., Besmer A., Richter Lipford H., +Your Circles: Sharing Behavior on Google+ [w:] SOUPS '12 Proceedings of the Eighth Symposium on Usable Privacy and Security, Article No. 12, New York 2012.
  • CapitalG, about: https://www.capitalg.com/about/ [odczyt: 31.10.2017].
  • Duś M., Facebook: Messenger na 1 mld użytkowników, https://www.pb.pl/facebook-messenger- -na-1-mld-uzytkownikow-837394 [odczyt: 8.11.2017].
  • FTC Charges Deceptive Privacy Practices in Googles Rollout of Its Buzz Social Network, https:// www.ftc.gov/news-events/press-releases/2011/03/ftc-charges-deceptive-privacy-practices- -googles-rollout-its-buzz [odczyt: 1.11.2017].
  • Google, about our company, https://www.google.com/about/our-company/ [odczyt: 31.10.2017]. Messenger nie wymaga już konta na Facebooku, ale o prywatności możemy zapomnieć, https:// www.dobreprogramy.pl/Messenger-nie-wymaga-juz-konta-na-Facebooku-ale-o-prywatnosci- mozemy-zapomniec,News,64831.html [odczyt: 8.11.2017].
  • Messenger. Wszystko, co warto wiedzieć na ten temat, https://pl-pl.messenger.com/messengerfacts [odczyt: 8.11.2017].
  • Pająk P., Google na plus, http://www.newsweek.pl/biznes/wiadomosci-biznesowe/google-na- -plus,79980,1,1.html [odczyt: 1.11.2017].
  • Schwartz B., The Paradox of Choice, https://www.ted.com/talks/barry_schwartz_on_the_paradox_ of_choice?language=pl [odczyt: 3.11.2017].
  • Web Browsers, Gemius Ranking, http://ranking.pl/pl/rankings/web-browsers.html [odczyt: 20.09.2017].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171601253

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.