PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | nr 10 (63) | 235--247
Tytuł artykułu

Motivating Hotel Employees in Poland

Warianty tytułu
Motywowanie pracowników hoteli w Polsce
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Ważne miejsce w literaturze przedmiotu zajmują analizy dotyczące skutecznych sposobów motywowania pracowników. Przez wiele lat badania nad motywacją do pracy dotyczyły głównie płac. Współcześnie coraz większą uwagę skupia się na wykorzystywaniu w procesie motywacji narzędzi pozafinansowych. Motywowanie pracowników do pracy w hotelu obejmuje obecnie wiele spersonalizowanych instrumentów motywacyjnych. Celem niniejszego opracowania jest sprawdzenie, jakiego rodzaju motywatory są najczęściej wykorzystywane przez zarządzających hotelami w Polsce w motywowaniu pracowników liniowych. Badania wykazały, że hotelarze w Polsce najczęściej stosują takie motywatory, jak atmosfera pracy, relacje interpersonalne, okazywanie szacunku i uznania, nagrody i premie, wynagrodzenie, elastyczny czas pracy. Najrzadziej stosowane są zaś rozwiązania cyfrowe mogące wspomóc codzienną pracę pracowników, komunikację ze współpracownikami i przełożonymi oraz ich rozwój.
EN
Research into the effective ways of motivating employees occupies an important place in the literature of the subject. For many years the research on motivation to work has mainly been focused on the payment. Nowadays, more and more attention is given to using the non-financial tools in the motivation process. Today, motivating employees to work in the hotel industry includes a number of personalized incentive instruments. The purpose of the study is to check what types of motivators are most often used by hotel managers in Poland to motivate line employees. The research has shown that hoteliers in Poland most often use such motivators as work atmosphere, interpersonal relations, showing respect, rewards and bonuses, salary, and flexible working hours, while the least used are those based on digital solutions that can support the daily work of employees, communication with colleagues and superiors and their development.
Rocznik
Numer
Strony
235--247
Opis fizyczny
Twórcy
  • Jagiellonian University in Krakow, Poland
Bibliografia
  • Çetin, I. (2013). Motivation and its impact on labour productivity at Hotel business "a conceptual study". International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 2(1), 70-79.
  • Cheng, A., and Brown, A. (1998). HRM strategies and labour turnover in the hotel industry: A comparative study of Australia and Singapore. International Journal of Human Resource Management, 9(1), 136-154.
  • Consultants of Hospitality Administrators International. (2012). The employee turnover - the challenge. Retrieved 12 September 2019 from http://www.cha-international.com/The-Hotel-Employer-Turnover
  • Deery, M. A., and Shaw, R. N. (1999). An investigation of the relationship between employee turnover and organizational culture. Journal of Hospitality & Tourism Research, 23(4), 387-400.
  • Deloitte. (2017). Rewriting the rules for the digital age (Deloitte global human capital trends report). Deloitte University Press.
  • Deloitte. (2019). Leading the social enterprise. Reinvent with a human focus (Deloitte global human capital trends report). Deloitte University Press.
  • DiPietro, R. B., and Condly, S. J. (2007). Employee turnover in the hospitality industry: An analysis based on the CANE model of motivation. Journal of Human Resources in Hospitality & Tourism, 6(1), 1-22.
  • Enz, C. A. (2001). What keeps you up at night? Key issues of concern for lodging managers. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 42(2), 38-45.
  • Eurostat. (2017). Tourism industries - employment in 2016. Retrieved from: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Tourism_industries_-_employment
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171602387

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.