PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr 4, CD 1 | 473--482
Tytuł artykułu

Znaczenie transportu śródlądowego w systemie transportowym UE

Warianty tytułu
The Importance of Inland Navigation in EU Transportation Systems
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Transport śródlądowy w polityce transportowej UE odgrywa znaczącą rolę. Z uwagi na jego proekologiczny charakter wspierany jest jego rozwój. Zakłada się, Ŝe ten system transportowy wraz z transportem kolejowym pozwoli na zmniejszenie udziału transportu drogowego w całości pracy transportowej państw UE. W artykule przedstawiono skrótową charakterystykę dróg wodnych, zrealizowane i realizowane inwestycje na drogach wodnych. Przedstawiono strukturę transportu śródlądowego, wraz z tendencjami jego rozwoju. Transport śródlądowy ma coraz większe znaczenie w transporcie kontenerów, a porty rzeczne przekształcane są w centra logistyczne.(abstrakt oryginalny)
EN
In EU's transport policy, inland transportation plays a significant role. Due to its environmentally friendly nature, its development is supported. It is assumed that this transport system and rail transport, will reduce the share of road transport in total EU transportation. The paper presents a brief description of waterways, and the investments made on the waterways. The structure of inland waterways, along with the tendencies of its development. Inland navigation is becoming increasingly important in the transport of containers, and river ports are transformed into logistics centers.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
473--482
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Politechnika Wrocławska
  • Politechnika Wrocławska
Bibliografia
  • [1] Energy and Transport in Figures, 2007, Part 3 Transport` European Union, European Comission, www.ec.europa.eu/transport.
  • [2] EU Transport in figures. Statistical Pocketbook 2011, www.ec.europa.eu/transport. 25.02.2012
  • [3] Herbstsitzung 2011-II, Angenommene Beschlusse, 2011/1. Zentral Kommssion fur die Rheinschiffffahrt, Strassburg, 30. November 2011, www.ccr-zkr.org, 10.02.2012.
  • [4] Inventory of most Important Bottlenecks and Missing Links in the E Waterway Network, Economic Commission for Europe, Inland Transport Committee United Nations, New York and Geneva 2006,
  • [5] Marktbeubachtung der Europaischen Binnenschifffahrt 2006-I, 2006-II Europaische Kommission, Generaldirektion Energie und Verkehr, 2007,
  • [6] Schiffahrt Hafen Bahn und Technik, 8/2008, 27. Jahrgang, Dezember 2008
  • [7] Schiffahrt Hafen Bahn und Technik, 4/2009, 28. Jahrgang, Juli 2009
  • [8] Schiffahrt Hafen Bahn und Technik, 5/2009, 28. Jahrgang, August 2009
  • [9] Transeuropaissches Verkehrsnetz, TEN-V - vorrangige Achsen und Projecte 2005, Europaische Kommision, 2005.
  • [10] Zentral Kommssion fur die Rheinschiffffahrt, Angenommene Beschlusse 2007-II, 2008-II, 2010-II, Strassburg, www.ccr-zkr.org
  • [11] http://appsso.eurostat.ec.europa.eu 30.03.2012
  • [12] www.elewis.de
  • [13] www.bayernhafen.de
  • [14] www.lyon-terminl.com
  • [15] www.logistikportal-nidersachsen.de
  • [16] www.portofrotterdam.com/eu/home.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171603149

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.