PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 4, CD 2 | 6598--6604
Tytuł artykułu

Information Management Solutions in the Tourist Trade - Selected Aspects

Autorzy
Warianty tytułu
Wybrane aspekty zarządzania informacjami w branży turystycznej
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono wybrane aspekty zarządzania informacjami w branży turystycznej. Branża turystyczna została tu scharakteryzowana pod względem różnorodnych typów działalności gospodarczych funkcjonujących w badanej branży. Omówione zostały główne zagadnienia zarządzania informacjami, które silnie wpływają na działalność przedsiębiorstw turystycznych. Ponadto, w artykule zaprezentowano pewne aspekty systemów zarządzania informacjami w branży turystycznej, ze szczególnym uwzględnieniem systemów informatycznych, które wspierają zarządzanie informacjami w ww. branży. Artykuł traktuje także o systemach informacji marketingowej, które dosyć często wykorzystywane są przez przedsiębiorców prowadzących swoje działalności w branży turystycznej, oraz które ułatwiają procesy ekonomiczne występujące w danych przedsiębiorstwach. Celem artykułu jest również analiza wykorzystania technologii informatycznych stosowanych przez przedsiębiorstwa branży turystycznej.(abstrakt oryginalny)
EN
In the article there were presented some aspects of information management in the tourist industry. The tourist trade was characterised in terms of particular types of business organizations that function in the industry presented in these studies. There were also presented the main principles of information management which strongly influences a business activity of different tourist enterprises. Some selected aspects of the systems of information management were discussed in the paper, but the attention was especially paid to the particular IT systems that support the information management in the tourist trade. The article introduces, in addition, some systems of marketing information which are quite often applied by entrepreneurs running their business in the tourist industry and which facilitate the economic processes occurring in given organizations. Moreover, the focus of the article is also the brief exploitation analysis of information technologies applied by enterprises of the tourist trade.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
6598--6604
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Czestochowa University of Technology, Poland
Bibliografia
  • 1. Herrero M., San Martín H., Developing and testing a global model to explain the adoption of websites by users in rural tourism accommodations, International Journal of Hospitality Management 31, 2012, p. 1178-1186
  • 2. Ho Ch.-I., Lin M.-H., Chen H.-M., Web users' behavioral patterns of tourism information search: From online to offline, Tourism Management, Volume 33, Issue 6, December 2012, p. 1468-1482
  • 3. Hwang Y.-H., Jani D., Jeong H. K., Analyzing international tourists' functional information needs: A comparative analysis of inquiries in an on-line travel forum, Journal of Business Research 66, 2013, p. 700-705
  • 4. Januszewski A., Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania, PWN, Warszawa 2008
  • 5. Keramati A., Mehrabi H., Mojir N., A process-oriented perspective on customer relationship management and organizational performance: An empirical investigation, [in:] Industrial Marketing Management, 2010, p. 167- 178
  • 6. Kiełtyka L., Zarządzanie informacją z wykorzystaniem metody AHP, [in:] Technologie i systemy komunikacji oraz zarządzania informacją i wiedzą, ed. Kiełtyka L., DIFIN, Warszawa, 2008, p. 215-223
  • 7. Kurek W., Turystyka, PWN, Warszawa 2007
  • 8. Liu Ch.-H., Tzeng G.-H., Lee M.-H., Improving tourism policy implementation - The use of hybrid MCDM models, Tourism Management 33, 2012, p. 413-426
  • 9. Mesjasz-Lech A., Wilk M., Wybrane aspekty zarządzania informacjami w branży turystycznej, Wydawnictwo PCz., 2013
  • 10. Michopoulou E., Buhalis D., Information provision for challenging markets: The case of the accessibility requiring market in the context of tourism, Information & Management, Volume 50, Issue 5, July 2013, p. 229-239
  • 11. Nowicka-Skowron M., Mesjasz-Lech A., Informatyczne wspomaganie procesów logistycznych w łańcuchu dostaw, [in:] Systemy informacyjne w zarządzaniu, ed. Korczak J., Chomiak-Orsy I., Sroka H., Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław 2010
  • 12. Surma J., Business Intelligence. Systemy wspomagania decyzji biznesowych, PWN, Warszawa 2009
  • 13. Schulz A, Weithöner U., Goecke R., Informationsmanagement im Tourismus, Oldenburg Verlag, Munich, 2010
  • 14. Skowron-Grabowska B., Uwarunkowania i kierunki rozwoju systemów informatycznych a logistyka, [in:] Informacja i komunikacja w logistyce, ed. Grabara J., Olszak C., Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego, Kolegium Zarządzania, Katowice 2005
  • 15. Szymonik A., Informatyka jako system determinujący optymalne wykorzystanie instrumentów (narzędzi) łańcucha logistycznego w racjonalizacji procesów gospodarczych, [in:] Instrumenty sfery regulacji łańcucha logistycznego jako determinanty racjonalizacji procesów gospodarczych, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Kupieckiej, Łódź 2007
  • 16. Stefanowicz B., Informacyjne systemy zarządzania, SGH, Warszawa 2007
  • 17. Thapa B., Soft-infrastructure in tourism development in developing countries, Research notes and reports/Annals of Tourism Research 39, 2012, p. 1683-1724
  • 18. Tomaszczyk J., Społeczeństwo informacyjne, [in:] PTINT Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej, ed. Papińska-Kacperek J., PWN, Warszawa, 2008, p. 39-47
  • 19. Turystyka w 2012 r., publication of Central Statistical Office available at: http://www.stat.gov.pl/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171604093

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.