PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 16 | z. 4 | 379--388
Tytuł artykułu

Innovation in Cultural Sector - Definition and Typology

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Artykuł porusza kwestię innowacyjnych działań w sektorze kultury jako kluczowego motoru zmian. W artykule przeanalizowano, jak można zdefiniować i podzielić innowacje w sektorze kultury. Skoncentrowano się na typologiach innowacji, ze szczególnym uwzględnieniem istniejących ram statystycznych działalności kulturalnej oraz wytycznych dotyczących gromadzenia danych o innowacjach w ramach ich wzajemnych powiązań. Podjęto również próbę rozszerzenia terminu "innowacja" poza jego tradycyjne rozumienie, tak aby odzwierciedlał on specyfikę sektora kultury.
EN
The article addresses the issue of innovative activities in the cultural sector as a key driver of change. This article examines how innovation can be defined and categorized in the cultural sector. It focuses on innovation typologies giving special attention to the existing statistical framework of cultural activities and to guidelines for innovation data collection in their interconnection, as well as to the phenomena of 'soft' and 'hidden' innovation. An attempt is also made to extend the term 'innovation' beyond the traditional understanding in a way that it reflects the specificity of the cultural sector. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
16
Numer
Strony
379--388
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Południowego Uralu w Czelabińsku, Rosja
Bibliografia
  • ESSnet-CULTURE, European Statistical System Network on Culture, Final report, 2012, http://ec.europa.eu/culture/library/reports/ess-net-report_en.pdf [access: 15.09.2014].
  • NESTA, Hidden innovation: how innovation happens in six 'low innovation sectors', London 2007.
  • NESTA, Miles I., Green L., Hidden innovation in the creative industries, London 2008.
  • NESTA, Soft innovation: towards a more complete picture of innovative change, London 2009.
  • Oslo Manual: Guidelines for collecting and interpreting innovation data, 3rd edition, OECD/EUROPEAN COMMUNITIES, 2005.
  • Shane S., The Handbook of Technology and Innovation Management, Chichester, England: Wiley-Blackwell, 2008.
  • Schumpeter J., Capitalism, Socialism and Democracy, 3rd edition, New York 1950.
  • Varbanova L., Strategic Management in the Arts, London: Taylor&Francis, 2013.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171604791

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.