PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2020 | nr 3 (37) | 17--32
Tytuł artykułu

Groups on Facebook as a Marketing Tool

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Grupy na Facebooku jako narzędzie marketingowe
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Celem artykułu było określenie możliwości wykorzystania grup na Facebooku jako narzędzia marketingowego. Do realizacji celów badawczych autor zastosował ankietę. Kwestionariusz ankiety został skierowany do kobiet w Polsce planujących ślub lub tych, które są krótko po ślubie. Do jego dystrybucji wykorzystano reklamę na Facebooku. Na przykładzie branży ślubnej stwierdzono, że treści publikowane w tego rodzaju grupach mają duży zasięg i generują relatywnie duże zaangażowanie ich uczestników. Członkowie grup ślubnych na Facebooku w swoich decyzjach zakupowych dotyczących planowanego ślubu często biorą pod uwagę rekomendacje, które znajdą w tych grupach. Firmy często to wykorzystują, stosując marketing szeptany w tych grupach lub promocję bezpośrednią. Mogą również tworzyć własne grupy na Facebooku, skupiające społeczność wokół zainteresowań związanych z ich działalnością. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article was to determine the use of Facebook groups as a marketing tool. The author conducted the research using a survey. To distribute the questionnaire author used a Facebook ad tool targeted at Polish women, who are planning a wedding or are shortly after it. Based on the example of the wedding industry, it was found that the content on these types of groups has large reach and generate high involvement of their participants. Members of Facebook wedding groups often take into account the recommendations they find on these groups when making wedding-related purchasing decisions. Companies often take advantage of this by using word of mouth marketing or direct sales (promotion). They can also create their own Facebook groups gathering the community around interests related to their activities. There is currently insufficient research on the possibilities of using Facebook groups as marketing tools. The article indicates various ways of using them to achieve marketing goals. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
17--32
Opis fizyczny
Twórcy
  • Pedagogical University of Krakow, Poland
Bibliografia
  • Carter, B., Levy, J., Levy, J.R. (2012). Facebook marketing: Leveraging Facebook's features for your marketing campaigns. New York: Que Publishing.
  • Dunay, P., Krueger, R. (2009). Facebook marketing for dummies. New York: John Wiley& Sons.
  • eMarketer. (2019). What's Shaping the Digital Ad Market. Retrieved from https://www.emarketer.com/content/global-digital-ad-spending-2019
  • Hansson, L., Wrangmo, A., Solberg Soilen, K. (2013). Optimal ways for companies to use Facebook as a marketing channel. Journal of Information. Communication and Ethics in Society, 11(2), 112-126.
  • Haydon, J., Dunay, P., Krueger, R. (2012). Facebook marketing for dummies. New York: John Wiley & Sons.
  • Holzner, S. (2008). Facebook marketing: Leverage social media to grow your business. New York: Pearson Education.
  • IAB Polska. (2018). Internet 2017/2018. Raport Strategiczny. Warszawa: IAB Polska.
  • Klososky, S. (2011). Manager's Guide to Social Media. McGraw Hill.
  • Levy, J. (2010). Facebook marketing: Designing your next marketing campaign. New York: Pearson Education.
  • Mergel, I. (2013). A framework for interpreting social media interactions in the public sector. Government Information Quarterly, 30(4), 327-334.
  • NapoleonCat. (2019). Facebook users in Poland. Retrieved from https://napoleoncat.com/stats/facebook-users-in-poland/2019/08
  • Ramsaran-Fowdar, R.R., Fowdar, S. (2013). The implications of Facebook marketing for organizations. Contemporary Management Research, 9(1).
  • Stelzner, M.A. (2019). Social Media Marketing Industry Report. How Marketers Are Using Social Media to Grow Their Businesses. Social Media Examiner.
  • Thomas, D.B., Barlow, M. (2011). Enterprise social media strategy. How social networks are radically transforming your business. New York: Willey.
  • Treadaway, C., Smith, M. (2012). Facebook marketing: An hour a day. John Wiley & Sons.
  • We Are Social Inc. (2019). Global Digital Report. Retrieved from https://wearesocial.com/global-digital-report-2019
  • Wollan, R., Smith, N., Zhou, C. (2011). The social media management handbook: Everything you need to know to get social media working in your business. John Wiley & Sons.
  • Xia, Z.D. (2009). Marketing library services through Facebook groups. Library Management, 30(6/7), 469-478.
  • Zarrella, D., Zarrella, A. (2010). The Facebook marketing book. Sebastopol: O'Reilly.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171604809

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.