PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr 4, CD 2 | 922--931
Tytuł artykułu

Kanały zbytu produktów z gospodarstw rolnych

Warianty tytułu
Sales Channels of Agricultural Goods from the Farms
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono wyniki badań dotyczące wykorzystania kanałów zbytu przez gospodarstwa rolne. Wśród zidentyfikowanych kanałów największe znaczenie mają sprzedaż do przedsiębiorstw przetwórczych, sprzedaż do punktów skupu produktów rolniczych. Gospodarstwa rolne starają się dywersyfikować kanały zbytu produktów. Większe zróżnicowanie występuje w przypadku rodzajów kanałów sprzedaży niż ich przeciętnej liczby. Największa różnorodność kanałów zbytu dotyczy gospodarstw, dla których głównym źródłem przychodów są uprawy specjalne.(abstrakt oryginalny)
EN
Results of research concerns sales channel used by farm were presented in the paper. The most important sales channels are: selling directly to the processing company and selling to the purchase company (market operator). Diversification of sales channels is higher in terms of types of channel than average number of channels. The highest diversity of sales channels was identified in special crops farms.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
922--931
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
Bibliografia
  • [1]. Detre J., Mark T., Mishra A., Adhikari A.: Linkage between direct marketing and farm income: a double-hurdle approach, Agribusiness, Vol. 27, No.1, 2011
  • [2]. Fafchamps M., Vargas Hill R.: Selling at the farmgate or traveling to market, American Journal of Agricultural Economics, Vol. 87, No. 3, August 2005
  • [3]. Iwan B.: Kanały marketingowe na rynku żywnościowym, w: Marketing w agrobiznesie, materiały dla studentów Akademii Rolniczych, FAPA, Warszawa, 1997
  • [4]. Łuczka-Bakuła W., Smoluk J.: Formy zbytu produktów z gospodarstw ekologicznych, Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, Tom 9, Zeszyt 3, Warszawa 2007
  • [5]. Malak-Rawlikowska A., Milczarek-Andrzejewska D., Fałkowski J.: Nowoczesne i tradycyjne kanały zbytu - determinanty i skutki wyboru sposobu sprzedaży mleka przez producentów w Polsce, Roczniki Nauk Rolniczych, Seria G, Tom 96, Zeszyt 1, Warszawa 2009
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171604919

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.