PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2020 | nr 3 | 55--68
Tytuł artykułu

Marketing Communication in the Context of Social Responsibility of Public Administration

Warianty tytułu
Komunikacja marketingowa w kontekście społecznej odpowiedzialności administracji publicznej
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Głównym celem artykułu jest wskazanie roli komunikacji marketingowej w kontekście społecznej odpowiedzialności administracji publicznej. Celem jest analiza wybranych form i narzędzi komunikacji marketingowej jednostek samorządu terytorialnego. Komunikacja prowadzona przez władze lokalne powinna stymulować aktywność obywatelską w sprawach publicznych, która jest niezbędna dla właściwego procesu zarządzania w jednostkach samorządu terytorialnego. Im bardziej aktywni są obywatele, tym większa szansa na wzmocnienie zasobów gmin. Artykuł opiera się na doświadczeniu autorów, popartym analizą literatury. (abstrakt oryginalny)
EN
The main focus of the article is to indicate the role of marketing communication in the context of social responsibility of public administration. The objective is to analyse selected forms and tools of marketing communication of Local Government Units. The communication conducted by local authorities should stimulate civic activity in public matters which is necessary for the proper management process in local government units. The more active the citizens are, the greater the chance to strengthen the resources of municipalities. These deliberations are based on the authors' experience, supported by the analysis of literature. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
55--68
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of SS. Cyril and Methodius in Trnava
  • University of SS. Cyril and Methodius in Trnava
Bibliografia
  • Boni Z., Rościszewska E. (ed.), Udział obywateli w tworzeniu polityk publicznych [Participation of citizens in public policy-making], Foundation for Social and Economic Initiatives, Warsaw 2010.
  • Gelders D., Ihlen Ø., Minding the gap: Applying a service marketing model into government policy communications, "Government Information Quarterly" 2010, No. 27(1).
  • James O., Does performance information about public services affect citizens' perceptions, satisfaction, and voice behavior? Field experiments with absolute and relative performance information, "Public Administration" 2014, No. 92(2).
  • James O., Evaluating the expectations disconfirmation and expectations anchoring approaches to citizen satisfaction with local public services, "Journal of Public Administration Research and Theory" 2009, No. 19(1).
  • Kudłacz T., Programowanie rozwoju regionalnego [Regional development programming], PWN, Warsaw 1999, p. 20 (after) P. Dahlke, Samorząd terytorialny w procesie kształtowania rozwoju gospodarczego regionu na przykładzie województwa wielkopolskiego [Local government in the process of modelling the economic development of the region based on the example of the Wielkopolskie Province], Publishing House of Stanislaw Staszic University of Applied Sciences, Piła 2017.
  • Kuźniar W., Kawa M., Komunikacja marketingowa w jednostkach terytorialnych - od jednokierunkowego oddziaływania do interaktywnego dialogu [Marketing communication in local government units - from one-way action to interactive dialogue], "Handel Wewnętrzny" 2018, No. 4(375), vol. II.
  • Luoma-aho V., Skapesoffentlig sectors omdommeavforventninger? (Do expectations shape public sector reputation?), [in:] A. Waeraas, H. Byrkjeflot, S.I. Angell (ed.), Substansogframtreden: omdømmehåndtering i offentlig sector (Substance and Prominence Reputation Management in the Public Sector), Universitetsforslaget, Oslo 2011.
  • McComb-Gray D., Strengths in local government communication, [in:] https://contentgroup.com.au/2018/06/strengths-in-local-government-communication [access: 26.02.2020].
  • MacPherson M., 10 Changes Shaping Local Government Communications, "Western City", June 1, 2017.
  • Mizera M., Odpowiedzialność społeczna w administracji publicznej, "Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu" 2011, nr 24
  • Sanders K., JoséCanel M., Mind the gap: Local government communication strategies and Spanish citizens' perceptions of their cities, "Public Relations Review" 2015, No. 41.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171605073

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.