PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr 4, CD 2 | 1026--1034
Tytuł artykułu

Uwarunkowania zarządzania logistycznego, a proces komunikacji rynkowej w sektorze mleczarskim

Autorzy
Warianty tytułu
Determinants of Logistics Management, and Market Communication Process in the Dairy Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Z perspektywy procesów zarządzania logistycznego istotne jest poznanie zasad zarządzania i komunikacji rynkowej w kanałach dystrybucji produktów mleczarskich, na tle specyfiki tych procesów pomierzy uczestnikami łańcuchów dostaw tych produktów. Praca ma charakter studium teoretycznego i stanowi próbę syntezy problemu uwarunkowań procesów zarządzania logistycznego w kontekście potrzeb procesów komunikacji rynkowej. Opiera eis na wynikach prowadzonych od lat badań empirycznych oraz doświadczeń w zakresie wdrażania tych procesów, na tle studiów literatury przedmiotu. Wskazano na ECR jako koncepcję łączącą potrzeby skutecznej komunikacji i efektywnego zarządzania logistycznego.(abstrakt oryginalny)
EN
From the perspective of logistics management processes, it is important to know the principles of management and market communication in the distribution channels of dairy products, on the background characteristics of these processes between the participants in the supply chains of these products. Work is a desk study and an attempt of synthesis conditions of the problem of logistics management processes in the context of the needs of the market communications processes. It is based on the findings of years of empirical research and experience in the implementation of these processes, the background studies literature. Indicated the ECR as a concept linking the need for effective market communication and efficient logistics management.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
1026--1034
Opis fizyczny
Twórcy
  • Collegium Mazovia Innowacyjna Szkoła Wyższa w Siedlcach; Polskie Towarzystwo Technologów Żywności
Bibliografia
  • [1]. Barcik R., Kubański M.; Technologie wspomagające zarządzanie łańcuchem dostaw. Logistyka 2010, nr 6
  • [2]. Baruk A.I, Dynamiczne kształtowanie strategii marketingowej firmy. Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2002
  • [3]. Bendkowski J., M. Kramarz M., Logistyka stosowana metody, techniki, analizy, Wyd. Politechniki Ślaskiej, Gliwice 2006.
  • [4]. Blaik P.(red). Systemy i procesy zarządzania logistyczno-marketingowego. Aspekt efektywnościowy. Wyd. Uniwersytet Opolski, Opole 2007
  • [5]. Coyle J.,J, Bardi E.J., Langley Jr C.J..; Zarządzanie logistyczne. PWE Warszawa 2007
  • [6]. Fonfara K. ; Marketing partnerski w działalności przedsiębiorstw na rynku. Marketing i rynek 2000, nr 5, s.23
  • [7]. Górska- Warsewicz H.., Krajewski K, Światkowska M., Koncepcja zintegrowanej komunikacji rynkowej, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego 2008, nr 510, Ekonomiczne Problemy Usług nr 25, s. 49-57
  • [8]. Kapusta F., Marketingowo-logistyczna obsługa klienta produktów mlecznych. Przegląd Mleczarski 2011, nr 3, s. 38-41
  • [9]. Karasiewicz G., W kierunku zintegrowanej komunikacji marketingowej, [w:] Innowacje w marketingu. Młodzi o marketingu, Materiały konferencyjne Uniwersytetu Gdanskiego, Sopot 2001
  • [10]. Kempy D, ; Logistyczna obsługa klienta. PWE Warszawa 2001
  • [11]. Krajewski K.; Zarządzanie w łańcuchu dostaw w strategii partnerstwa ECR. Przegląd Mleczarski 2007, 7, s.26-28
  • [12]. Krajewski K.., Marketing logistyczny czy logistyka marketingowa. Przegląd Mleczarski 2007, nr 8, s.50-51
  • [13]. Krajewski K., Partnerstwo jako podstawowa strategia sukcesu w kanałach dystrybucji produktów żywnościowych. Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdanskiego. Nr 2/1, 2009, Sopot 2009, s.286-293
  • [14]. Krajewski K., Zachowania nabywców produktów mleczarskich , a procesy komunikacji rynkowej w przestrzeni handlowej. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, 2011, nr 208, s. 425
  • [15]. Krajewski K, Morkis G.; Jakość produktów żywnościowych a powiązania przedsiębiorstw przemysłu spożywczego z rynkiem i transportem, Żywność (Nauka, Technologia, Jakość), 1999, 4(21), s.23-38
  • [16]. Krajewski K., Strategie dystrybucji i logistycznej obsługi klientów w łańcuchu dostaw. W: M. Świątkowska M. , H. Górska - Warsewicz , K. Krajewski, Zaradzanie komunikacja rynkowa przedsiębiorstw - organizacja, strategie, uwarunkowania. Wyd. SGGW, Warszawa 2010, s. 143
  • [17]. Krajewski K., Strategie rynkowe przedsiębiorstw w sektorze mleczarskim- tendencje rozwoju. Przegląd Mleczarski, 2011, nr 3, s.35-37
  • [18]. Krawczyk S.: Zarządzanie procesami logistycznymi. PWE Warszawa 2001, s.41
  • [19]. Lauterborn R., New Marketing Litany, "Advertising Age" 1990 nr 10, s. 26
  • [20]. Szymanowski W., Zarządzanie łańcuchem dostaw żywnosci w Polsce. Kierunki zmian. Difin Warszawa 2008
  • [21]. Świątkowska M, Górska - Warsewicz H., Krajewski K, Zarządzanie komunikacja rynkowa przedsiębiorstw - organizacja, strategie, uwarunkowania. Wyd. SGGW, Warszawa 2010,
  • [22]. Varey R.J , Marketing Communication. Principles and practice., Routledge London 2002 s.125 1034
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171605225

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.