PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2020 | nr 5 | 41--70
Tytuł artykułu

Wpływ targowisk miejskich na rozwój włoskiej turystyki kulinarnej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Influence of Urban Market on the Development of Italian gastronomy tourism
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Targowiska miejskie są charakterystycznym elementem włoskiej turystyki kulinarnej. Zarówno te historyczne jak i współczesne, nie tylko aktywnie się rozwijają i przyczyniają do wzrostu popularności mniej znanych miejsc, ale także wpływają na niwelowanie sezonowości w turystyce poprzez większy przepływ turystów. Bez wątpienia działają również ożywiająco na gospodarkę danego miasta. Wizyta na targowisku połączona z market tour to jedna z bardziej cenionych przez Włochów i coraz popularniejsza wśród cudzoziemców, możliwość poznawania dziedzictwa kulinarnego danego regionu. Dynamiczny rozkwit targowisk to efekt instytucjonalnego wsparcia rozwoju turystyki miejskiej, poczynając od władz samorządowych, po aktywistów i samych mieszkańców miasta. Artykuł przedstawia istotę i rolę włoskich targowisk oraz ich wpływ na rozwój miejskiej turystyki kulinarnej. Dodatkowo konstatacja artykułu zawiera działania, które zostały podjęte przez zarządy poszczególnych targowisk w obliczu sytuacji spowodowanej epidemią koronawirusa. (abstrakt oryginalny)
EN
Markets are a characteristic element of Italian gastronomy tourism. The historical and the modern market are not only actively developing and contributing to increase the popularity of less known places, but also to reducing the seasonality in tourism due to a greater flow of tourists. Undoubtedly, they also have a revitalizing effect on the economy of a city. A visit to the market combined with a market tour is one of the most appreciated by Italians and more popular among foreigners, an opportunity to learn about the culinary heritage of a region. The dynamic development of urban market is the result of institutional support for the development of urban tourism, ranging from city authorities to activists and the city's inhabitants. The article presents the essence of Italian urban markets and their impact to the development of gastronomy tourism and discusses the actions that have been taken by the boards of urban market as regards to the current situation caused by the coronavirus pandemic. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
41--70
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula w Warszawie
Bibliografia
  • Carvalho R., 2020, The need for creative actions in tourism in the Post-COVID 19 pandemic world, 06.08.2020 (w wersji elektronicznej: www.academia.edu /43370005/The_need_for_creative_actions_in_tourism_in_the_Post_COVID_19_ pandemic_world)
  • Croce G., Perri G., 2018, Il turismo enogastronomico. Progettare, gestire, vivere l'integrazione tra cibo, viaggio, territorio, Franco Angeli, Milano
  • Garibaldi R., 2017, In viaggio per il cibo e vino. Opportunità per un turismo integrato. Volume I, Aracne, Canterano
  • Goodwin H., 2017, The Challenge of Overtourism Responsible Tourism Partnership Working Paper 4. October 2017
  • Jordan, P., 2016, Overtourism in European Cities: The Pressure is On, 05.08.2020 (w wersji elektronicznej http://www.toposophy.com/insights/insight/?bid=432)
  • Kowalczyk A., 2008, Współczesna turystyka kulturowa: między tradycją a nowoczesnością, [w:] Kowalczyk A. Turystyka kulturowa (spojrzenie geograficzne), Geografia Turyzmu t. 1, Wyd. Uniwersytet Warszawski, Warszawa, s. 9-57
  • Lanfranchi M., 2008, Agroalimentare e turismo: fattori aggreganti dell'identità rurale, Edas, Messina
  • Long L. L., 2010, Culinary Tourism, University Press of Kentucky, Lexington
  • Milano C., Novelli M., Cheer J.M., 2018 Overtourism - a groving global problem, 05.08.2020 (w wersji elektronicznej https://theconversation.com/overtourism-agrowing-global-problem-100029)
  • Montanari M., 2004, Il cibo come cultura, Laterza, Roma-Bari
  • Pazzagli R., Bonini R., 2018, Italia contadina. Dall'esodo rurale al ritorno alla campagna, Aracne, Canterano
  • Pine B. J., Gilmore J. H., 1999, The Experience Economy: Work Is Theatre & Every Business a Stage, Harvard Business School Press
  • Rossi M., Goetz M., 2011, Creare offerte turistiche vincenti con Tourist Experience Design, Hoepli, Milano
  • Stasiak A., 2016, Doświadczenie - stary - nowy paradygmat turystyki, "Folia Turistica", nr 41, Zarządzanie i transfer wiedzy w turystyce, AWF w Krakowie, Kraków, s. 191-216
  • Wolf E., 2006, Culinary Tourism: The Hidden Harvest, Kendall/Hunt, Dubuque
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171605879

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.