PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2020 | tom 26, nr 2 | 145--159
Tytuł artykułu

Analiza empiryczna zróżnicowania rezultatów pracy ankieterów w kontekście konstrukcji systemu premiowania

Warianty tytułu
Empirical Analysis of the Diversity of Results of Interviewers' Work in the Context of Construction of the Bonus System
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest analiza zróżnicowania rezultatów pracy ankieterów statystycznych w kontekście konstrukcji systemu premiowania. Z jednej strony przedmiotem tej analizy jest charakterystyka rozkładu poziomu wskaźnika kompletności dla wybranych statystycznych badań ankietowych realizowanych przez ankieterów statystycznych, a z drugiej strony - wskazanie badań, które powinny być elementami konstrukcji systemu premiowania, branymi pod uwagę w szczególności przy opracowywaniu kryteriów premiowania. (fragment tekstu)
EN
The introduction of an additional financial incentive for statistical interviewers aims to improve the quality of statistical surveys carried out in households as well as the quality of quotation of goods and services conducted in retail outlets and service points, inter alia, by increasing the completeness of these surveys. These are conducted by Statistics Poland and its local agendas, i.e. statistical offices. The aim of the article is to analyse the diversity of results of interviewers' work in the context of construction of the bonus system. As a measure of the result of the interviewerʼs work, the survey completeness index was used, which may be the basis for the level of thresholds defining the amount of the bonus. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
145--159
Opis fizyczny
Twórcy
  • Urząd Statystyczny we Wrocławiu; Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Urząd Statystyczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bonner, S., Sprinkle, G. (2002). The Effects of Monetary Incentives on Effort and Task Performance: Theories, Evidence, and a Framework for Research. Accounting. Organizations and Society, 27, 303-345. 10.1016/S0361-3682(01)00052-6.
  • Bray, J.R., Curtis, J.T. (1957). An ordination of upland forest communities of southern Wisconsin. Ecological Monographs, 27, 325-349. Data dostępu: 10.02.2020, https://esajournals.onlineli-brary.wiley.com/doi/10.2307/1942268.
  • Europejski Kodeks Praktyk Statystycznych dla krajowych organów statystycznych i Eurostatu (organu statystycznego UE)(2017). Komitet ds. Europejskiego Systemu Statystycznego, Eurostat. Data dostępu: 14.01.2019, https://bip.stat.gov.pl/files/gfx/bip/pl/defaultstronaopiso-wa/667/1/1/europejski_kodeks_praktyk_statystycznych_2.pdf.
  • Gruszczyńska-Malec, G. (2008). Tworzenie systemu płac w przedsiębiorstwie. Warszawa: Wydawnictwo Biblioteczka Pracownika.
  • Joo, H., Gottfredson, R. (2013). What monetary rewards can and cannot do: How to show employees the money. Business Horizons, 56, 241-249. 10.1016/j.bushor.2012.11.007.
  • Kędelski, M., Roeske-Słomka, I. (1997). Statystyka. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej.
  • Kompendium wiedzy z jakości w statystyce publicznej (2012). Urząd Statystyczny w Łodzi, Ośrodek Statystyki Matematyczne. Departament Metodologii, Standardów i Rejestrów GUS. Warszawa. Data dostępu: 14.01.2019, https://bip.stat.gov.pl/files/gfx/bip/pl/defaultstronaopiso-wa/668/1/1/kompendium_zew.pdf.
  • Kopertyńska, W.M. (2000). System płac w przedsiębiorstwie. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej.
  • Mokhniuk, A.M. (2016). The Impact of Monetary Rewards on the Motivation of Employees. Roczniki Ekonomiczne Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy, 9, 336-346.
  • Mikrut, A., Tomasiewicz, R. (2009). Wpływ systemu premiowania na wzrost wydajności. Zeszyty Naukowe WSEI. Seria Ekonomia, 1, 177-190.
  • Nelson, B. (1999). The Ten Ironies of Motivation. Strategy & Leadership, 27, 1, 26-31. Data dostępu: 20.02.2020, http://www.workforce.com/1999/02/01/the-ten-ironies-of-motivation/; https://doi.org/10.1108/eb054627.
  • Osabiya, B.J. (2015). The effect of employees' motivation on organizational performance. Journal of Public Administration and Policy Research. Data dostępu: 5.02.2020, http://www.aca-demicjournals.org/article/article1433502383_Osabiya.pdf.
  • Ostasiewicz, W. (2011). Badania statystyczne. Warszawa: Wolters Kluwer.
  • Sirota, D., Mischkind, L.A., Meltzer, M.I. (2006). Why Your Employees Are Losing Motivation. Harvard Business School. Working Knowledge, April 10th. Data dostępu: 5.02.2020, http://hbswk.hbs.edu/archive/5289.html.
  • Thurkow, N., Bailey, J., Stamper, M. (2000). The Effects of Group and Individual Monetary Incentives on Productivity of Telephone Interviewers. Journal of Organizational Behavior Management, 20, 3-25. 10.1300/J075v20n02_02.
  • Walczak, T. (2013). Podstawowe standardy jakości statystyki publicznej. Data dostępu: 14.01.2019,http://stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/POZ_podstaw_stand_jakosci_statyst_publicz.pdf.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171606145

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.