Warianty tytułu
Jacek Dąbała "Media phenomenons and paradoxes" - a review
Języki publikacji
Abstrakty
Nowa książka profesora Jacka Dąbały to pierwszy w nauce o mediach audyt jakości mediów przeprowadzony z wykorzystaniem narzędzi aksjologii. Medialne fenomeny i paradoksy to zbiór dokładnie dwustu esejów poruszających problemy dotyczące prasy, internetu, filmu i telewizji, pogrupowanych w pięć bloków tematycznych: Polityka i historia, Media i technologie, Nauka, intelekt i emocje, Religia i wiara oraz Medycyna. Wspólnym mianownikiem i podstawą wszystkich tekstów, bez względu na podział tematyczny, są relacje medialne: świat - nadawca - świat nadawcy - odbiorca - diagnoza badacza. Inspiracją dla esejów były artykuły prasowe, wywiady, serwisy informacyjne, fi lmy czy produkcje telewizyjne, zarówno polsko-, jak i obcojęzyczne. Z wybranych form medialnych autor wyławia tytułowe fenomeny i paradoksy. Chociaż porusza się on w kręgu zagadnień medialnych, wnioski płynące z ich analizy często mówią wiele o kondycji samego człowieka. Jest to więc w znacznej mierze książka o nas samych, o tym, jak konsumujemy komunikaty medialne i jak wpływają one na nasze postrzeganie świata. Co więcej, Jacek Dąbała podaje nam treści w formie krótkich komunikatów, które wizualnie do złudzenia przypominają internetowe newsy. Jest to zatem analiza mediów językiem samych mediów, stanowi więc także zabawę z formą. Diagnozy napisane są przystępnym językiem, który, tak jak komunikaty medialne, może znaleźć szerokie grono odbiorców.(fragment tekstu)
Twórcy
autor
- Katolicki Uniwersytet Lubelski
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171608857