PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 4, CD 2 | 7129--7135
Tytuł artykułu

Metody obliczania zdolności przepustowej linii szybkiego ruchu

Warianty tytułu
High Speed Line Capacity Calculations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Obliczanie zdolności przepustowej dla linii szybkiego ruchu, po której kursują składy o identycznych parametrach techniczno-ruchowych polega na ustaleniu minimalnego czasu następstwa. Jedna z metod stosowanych do obliczeń polega na przyjęciu założenia, że w przypadku hamowania nagłego jednego składu kolejny pociąg powinien być prowadzony w odstępie czasu umożliwiającym jego zatrzymanie w trybie hamowania służbowego. W artykule zastosowano metodę takich obliczeń w odniesieniu do warunków polskich na linii CMK, po której kursują składy ED250 z prędkościami 200 m/h. Przeanalizowano również dwa warianty prowadzenia ruchu na liniach z postojami handlowymi wybranych pociągów i ich wpływ na zdolność przepustową całej linii. Przedstawione wnioski prowadzą do oceny zasadności budowy peronów na stacji zatrzymania przy torach głównych dodatkowych w celu umożliwienia wyprzedzania pociągów.(abstrakt oryginalny)
EN
The capacity of high speed line depends from many different parameters. Specificity of railway traffic on such lines consists on identical technical parameters for high speed electric multiple units. Then capacity can be calculated using the headway between two trains. Fundamental methods applied to calculations consists on the rule, that the minimum headway (the distance between leading and following train) must be sufficient to full safety stopping a second train in the service (normal) braking although the first train is braking in emergency (sharp) regime. Method of such calculations was applied in the article in the reference to Polish conditions on the line CMK operated ED250 emu's having a top speed limit 200 km/h. It was analyzed also two options for operations with commercial stop selected trains on the intermediate station. Introduced conclusions lead to the opinion of the legitimacy of the building of platforms on the station of stop near the main tracks additional in the aim of making possible the passing of the trains(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
7129--7135
Opis fizyczny
Twórcy
  • Instytut Kolejnictwa, Warszawa
Bibliografia
  • 1. Connor P., Rules for High Speed Line Capacity. Railway Technical Web Pages. Infopaper No. 3.
  • 2. Emery D., Reducing the headway on high-speed lines. Conference paper STRC 2009.
  • 3. Leboeuf M.: Grande vitesse ferroviaire. Le cherche midi, Paryż 2013.
  • 4. UIC Code 406R, Capacity. Paris 2013.
  • 5. Żurkowski A. Zastosowanie symetrycznego rozkładu jazdy w przewozach międzyaglomeracyjnych. Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej (2013), Transport z. 97.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171609259

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.