PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 7 | nr 1 | 225--234
Tytuł artykułu

Emocje w relacjach interpersonalnych a rozwiązywanie konfliktów

Warianty tytułu
Emotions in Personal Relations and Conflict Resolution
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Konflikty w zarządzaniu często opisywane są w aspekcie źródeł ich powstawania, metod rozwiązywania, charakteru przebiegu. Jednocześnie rzadziej zwraca się uwagę na kontekst emocjonalny konfliktu, który może mieć duże znaczenie dla sposobu, możliwości i ograniczeń związanych z jego rozwiązaniem. Konflikty, niezależnie od tego, czy powstają na tle procedur, komunikacji, osobowości uczestników konfliktu, czy innych czynników, zawsze budzą w ludziach emocje. Strajkujący pracownicy, konflikt przełożony - podwładny, poczucie niesprawiedliwości, trudności w pracy zespołowej pobudzają przeżycia emocjonalne, które mogą też mieć wpływ na postawę wobec konfliktów i sposób ich rozwiązywania. (fragment tekstu)
EN
The main aim of this article is to locate emotions in a situation of conflict. It presents how emotions affect peoples in conflicts, in areas such as perception, memory, attention, thinking. There are different methods of dealing with emotions in situation of conflict. People are conscious and unconscious in situation of conflict concerned sources of conflicts, subjects, process and resolutions. (original abstract)
Rocznik
Tom
7
Numer
Strony
225--234
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie
Bibliografia
  • Doliński D., Błaszczak W. (red.), Dynamika emocji. Teoria i praktyka, PWN. Warszawa 2011.
  • Edelman R. J., Konflikty w pracy, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002.
  • Goleman D. (red.), Emocje destrukcyjne. Jak możemy je przezwyciężyć?, Dom Wydawniczy "Rebis", Poznań 2007.
  • Kaliszewska K., Sakson-Obada O., Zielona-Jenek M., Zinczuk J. (red. nauk.). Emocja - subiektywne doświadczenie, czy zdarzenie interpersonalne?, Wyd. Naukowe Bogucki, Poznań 2004.
  • Kobylińska D., Automatyczna kontrola nieświadomych emocji, Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2007.
  • Lewis M., Haviland-Jones J.M. (red.), Psychologia emocji, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005.
  • Oatley K., Jenkins J. M., Zrozumieć emocje, PWN, Warszawa 2003.
  • Piotrkowski K., Organizacja i zarządzanie, Almamer Wyższa Szkoła Ekonomiczna. Warszawa 2005.
  • Robbins S. P., Zasady zachowania w organizacji, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 2001.
  • Zimbardo P. G., Gerrig R. J., Psychologia i życie, Wyd. Naukowe PAN, Warszawa, 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171611549

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.