PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2020 | nr 40 | 19--24
Tytuł artykułu

Development of Students' Language Competencies in the Modern Competitive Environment

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Rozwój kompetencji językowych studentów nowoczesnym otoczeniu konkurencyjnym
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W artykule przedstawiono praktyczne podejścia do podnoszenia kompetencji językowych studentów w zmieniającym się środowisku społeczno-kulturowym oraz biznesowym. Dokonano analizy obowiązkowych i fakultatywnych elementów programu kształcenia na przykładzie Mikołajowskiego Narodowego Uniwersytetu Rolniczego na Ukrainie. Przedstawiono znaczenie skutecznego przygotowania programu edukacyjnego dla rozwoju kompetencji językowych. (abstrakt oryginalny)
EN
The article highlights practical approaches to improving the language competence of students in a changing socio-cultural and business environment. The article analyses the compulsory and optional components of the educational program on the example of Mykolayiv National Agrarian University in Ukraine. The authors describe the importance of the effective preparation of educational programs for the development of students' professional linguistic competencies. Mykolayiv National Agrarian University in Ukraine is a great example of a combination of compulsory and optional components of educational programs. Students have the opportunity to improve their language competence in a professional environment. In our research, we used empirical methods, the analytic- synthetic method, and the inductive-deductive method. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
19--24
Opis fizyczny
Twórcy
  • Mykolayiv National Agrarian University
  • Mykolayiv National Agrarian University
  • Mykolayiv National Agrarian University
autor
  • Mykolayiv National Agrarian University
  • University of Opole
  • University of Opole
Bibliografia
  • Batsurovska I. (2016), Implementation of the Master's Preparation Model to the Educational and Scientific Activity in the Massive Open Online Courses Conditions, "Science Works of Zhytomyr State University", Vol. 4.
  • Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment, Cambridge University Press, Language Policy Unit, Strasbourg, www.coe.int/lang-CEFR (accessed: 10.11.2020).
  • Encyclopedia of Education (2008), Acad. Ped. Sciences of Ukraine, Chief ed. V.G. Kremen, Yurincom Inter Publishing House, Kyiv.
  • Koval V.O. (2013), Theoretical and Methodical Principles of Formation of Professional Competence of Future Teachers of Philology in Higher Educational Institutions, Zhovtyy O.O. Publishing House, Uman.
  • Law of Ukraine "On Education" (2017), The Verkhovna Rada of Ukraine, https://www.ped- rada.com.ua/article/1484-znayomtesya-zakon-ukrani-pro-svtu-2017 (accessed: 10.11.2020).
  • Nekrasenko L., Kalinichenko A., Brzozowska A., Lazurenko B. (2018), Decentralized Social and Economic Network as an Alternative Economic Relations Development in Society, "Journal of Fundamental and Applied Sciences", No. 4S, Vol. 10.
  • Samoylenko O.M., Batsurovska I.V., Samoylenko O.O., Dotsenko N.A. (2018), Implementation of the Model for Masters Preparation to Educational and Scientific Activity in the Conditions of Massive Open Online Courses, "Information Technologies and Learning Tools. Theory, Methods and Practice of Using ICT in Education", No. 2, Vol. 64, https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1894 (accessed: 10.11.2020).
  • Shulga L. (2008), Humanitarization of Education, "Encyclopedia of Education", NAPS of Ukraine, Chief. ed. V. Kremen, Inter Yurinkom Publishing House, Kyiv.
  • Tuning Educational Structures in Europe, http://www.unideusto.org/tuningeu/ (accessed: 10.11.2020).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171611667

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.