PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | 13 | nr 1 | 139--153
Tytuł artykułu

Organizacja procesu windykacji polubownej w świetle badań empirycznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Organization of the Soft Debt Collection Process in the Light of Empirical Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem windykacji polubownej jest odzyskanie należności bez stosowania przymusu prawa wobec dłużnika. Jednym ze sposobów poprawy skuteczności windykacji jest właściwa organizacja procesu windykacji polubownej. W artykule przedstawiono wyniki badań dotyczących efektywności tego procesu w zakresie organizacji procesu windykacji w różnej wielkości przedsiębiorstwach niefinansowych, spółkach windykacyjnych i instytucjach finansowych. Zaobserwowano istotne statystycznie różnice w umiejscowieniu procesu windykacji polubownej w strukturze organizacyjnej w zależności od rodzaju badanych podmiotów, a także różnice wśród osób zaangażowanych w proces windykacji niekierujących oraz kierujących procesem windykacji polubownej. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of soft debt collection is to recover debts without enforcement of the law against the debtor. One way to improve the efficiency of debt collection is the proper organization of the soft debt collection process. The paper presents the results of research on efficiency of the soft debt collection in the organization of debt collection process in various non-financial enterprises, debt collection companies and financial institutions. Significant statistical differences were observed in the placement of the soft debt collection process in the organizational structure depending on the type of surveyed entities, as well as differences among people involved in the process of debt collection, both managers and regular employees engaged in the soft debt collection process. (original abstract)
Rocznik
Tom
13
Numer
Strony
139--153
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Coase R., 1937, The Nature of the Firm, "Economica", Vol. 4(6).
  • Gigol T., 2011, Profil kompetencji pracownika windykacji, [w:] Windykacja należności - ujęcie interdyscyplinarne, K. Kreczmańska-Gigol (red.), Difin, Warszawa.
  • Jankowski P., 2006, Windykacja. Modele windykacji w firmie, Helion, Gliwice.
  • Lisowski J., 2010, Specyfika gospodarki finansowej ubezpieczycieli kredytu kupieckiego w Polsce, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
  • Podel W., 2014, Windykacja dla wierzycieli, firm windykacyjnych i kancelarii prawnych, Difin, Warszawa.
  • Sobiecki R., Pietrewicz J.W., 2011, Wprowadzenie, [w:] Koszty transakcyjne. Skutki zmian dla przedsiębiorstw, R. Sobiecki, J.W. Pietrewicz (red.), Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171613759

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.