PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | 14 | nr 2 | 29--41
Tytuł artykułu

Rozwój zawodowy pracowników w ujęciu literaturowym : wybrane aspekty

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Professional Employee Development in Literature : Selected Aspects
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The purpose of the article is to indicate the significance of the role of professional development in the professional career of employees in literature. So the research problem relates to the question: what is the employer's role in the professional development of employees? The publication is a continuation of a series of articles entitled The role of the professional environment in shaping social competences. Professional development in today's human resource management in strategic terms is the basic determinant of the organization's competitiveness. For the purposes of this article, selected aspects have been characterized and described as one of the many components for shaping employees' professional competences(original abstract)
Celem artykułu jest wskazanie istotności roli rozwoju zawodowego w karierze zawodowej pracowników w ujęciu literaturowym. Zatem problem badawczy odnosi się do pytania, jaka jest rola pracodawcy w rozwoju zawodowym pracowników. Publikacja jest kontynuacją serii artykułów pt. Rola środowiska zawodowego w kształtowaniu kompetencji społecznych. Rozwój zawodowy w dzisiejszym zarządzaniu zasobami ludzkimi w ujęciu strategicznym jest podstawowym wyznacznikiem tworzenia konkurencyjności organizacji. Na potrzeby artykułu scharakteryzowano i opisano wybrane aspekty jako jeden z wielu komponentów kształtowania kompetencji zawodowych pracowników.(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Tom
14
Numer
Strony
29--41
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie
Bibliografia
  • Błaszczyk W., 2005, Metody organizacji i zarządzania. Kształtowanie relacji organizacyjnych, PWN, Warszawa.
  • Borkowska S., 2005, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Warszawa.
  • Borkowska S., 2006, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Teraźniejszość i przyszłość, IPiSS, Warszawa.
  • Boyatzs R., 2015, The Competent Manager. A Model for Effective Performance, January, v. 3.
  • Król H., Ludwiczyński A., 2007, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Lanz K., 2004, Zatrudnianie i zarządzanie personelem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Matthews J., Megginson D., Surtees M., 2008, Rozwój zasobów ludzkich, Helion, Gliwice.
  • Orlińska-Gondor A., 2006, Zarządzanie ludźmi oparte na pojęciu kompetencji, [w:] Nowe tendencje i wyzwania w zarządzaniu personelem, red. L. Zbiegień-Maciąg, Kraków.
  • Pioch J., Systemy motywacyjne a wdrażanie zmian w przedsiębiorstwie, [w:] "Przegląd Organizacji", nr 2/2006.
  • Pocztowski A., 2003, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarys problematyki i metod, Kraków.
  • Rostkowski T., 2006, Zintegrowany system zarządzania kompetencjami, [w:] Narzędzia i praktyka zarządzania zasobami ludzkimi, red. M. Juchnowicz, Warszawa.
  • Rzepka B., 2011, Kariera pod kontrolą. Jak zmienić swoje życie zawodowe na lepsze, One Press, Warszawa.
  • Sikorska K., Zainteresowania w CV, [w:] eGospodarka, opublikowano 1.02.2012.
  • Sołtysińska G., Żywiec-Dąbrowska E., 2001, Moja przyszła praca. Materiały metodyczne do pracy z uczniami szkół zawodowych, KOWEZ, Warszawa.
  • Suchar M., 2007, Kariera i rozwój zawodowy, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Warszawa.
  • Warsztaty Transfer know-how z doradztwa zawodowego dla młodzieży, 2010, Instytut Rynku Pracy, Fundacja Nowy Staw, Nasutów.
  • Whiddett S., Hollyforde S., 2003, Modele kompetencyjne w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Wyrok SN z 25 maja 2000 roku, I PKN 657/99, OSNAPiUS 2001, Nr 22, poz. 660.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171614003

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.