PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 11 | 19--33
Tytuł artykułu

"Substitute Candidate" in Polish Campaign Practice

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The article deals with an interesting - from the marketing perspective - form of electoral rivalry, realised with the participation of politicians described as the "substitute candidates". It was taken into consideration that while discussing the issue of "substitute candidate" it is necessary to settle two key questions: which politicians and based on what criteria could be classified as such candidates and what strategic grounds convince rivalry subjects to choose such campaign option. Assuming that the notion "substitute candidate" could be analysed from at least two different points of view: actual substitution or apparent substitution, some issues of creating the electoral campaign and realising the campaign with the participation of "substitute candidate" can be pointed out: from the candidate selection stage, through the stage of creating and developing the candidate's image, to the stage of implementing project. Moreover, some conclusions from the electoral campaign preceding the presidential elections in Katowice were presented. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
19--33
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Silesia in Katowice, Poland
Bibliografia
  • Katz R.S. (2001), The problem of candidate selection and models of party democracy, "Party Politics", vol. 7 (3).
  • Kik K. (2015), To kampania zastępców kandydatów, Dziennik Łódzki/Polska The Times, 09.02.2015.
  • Kolczyński M. (2007), Strategie komunikowania politycznego, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
  • Kolczyński M., Mazur M. (2007), Wojna na wrażenia, Warszawa: Wydawnictwo Sejmowe.
  • Kotler Ph., Kotler N. (1999), Political Marketing [in:] B.I. Newman (ed.), Handbook of Political Marketing, Thousand Oaks-London-New Delhi: Sage.
  • Newman B. I. (1994), The Marketing of the President. Political Marketing as Campaign Strategy, Thousand Oaks-London-New Delhi: Sage.
  • Skrzypiński D. (2011), Proces mianowania kandydatów w wyborach prezydenckich jako mechanizm rozstrzygania dylematów strategicznych, "Studia Politologiczne", vol. 19.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171614487

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.