PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2021 | Nowe media i technologie w komunikacji marketingowej - wybrane obszary zastosowań | 55--66
Tytuł artykułu

Aplikacje mobilne jako nowa forma komunikacji marketingowej z pokoleniem baby boomers

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wysoce spersonalizowane urządzenia, jakimi są choćby smartfony (należy pamiętać, że są bardziej spersonalizowane niż komputery), stanowią dla przedsiębiorstw zarówno źródło wielu danych na temat konsumentów, jak i problemów, z jakimi boryka się każdy z nich, gdyż wszyscy zainteresowani mogą wyszukiwać potrzebne im informacje w dowolnym momencie, w dowolnym miejscu. Personalizacja dodatkowo pozwala przedsiębiorstwom na uniknięcie efektu ślepej reklamy (efekt banner blindness), czyli unika się nieatrakcyjnych w momencie wysłania komunikatu odbiorców. Dynamiczny rozwój Internetu, jaki nastąpił - przejście od Web 1.0 do Web 4.0, powoduje znaczne zmiany w wielu aspektach życia. W niniejszym rozdziale oprócz metody desk research zdecydowano się na przeprowadzenie indywidualnych wywiadów pogłębionych (dalej IDI) z 8 przedstawicielami pokolenia baby boomers. Udział w nich wzięło 5 kobiet i 3 mężczyzn. Uczestnicy byli także zróżnicowani pod względem miejsca zamieszkania (wieś, miasto do 100 tys. osób, miasto Poznań). Zastosowanie IDI jako dodatkowej metody badawczej pozwoliło wykazać spersonalizowane podejście, a także poznać motywacje, oczekiwania i zachowania osób starszych dotyczące korzystania przez nich ze smartfonów oraz aplikacji dla nich przeznaczonych. Powyższe metody badawcze pozwoliły na pozytywne zweryfikowanie hipotezy: aplikacje mobilne mogą być nowoczesną formą komunikacji ze starszymi konsumentami. Osoby starsze chcą korzystać z aplikacji mobilnych, ale jak same twierdzą, potrzebują młodszych osób (zazwyczaj członka rodziny), które wytłumaczą im obsługę oraz funkcjonowanie. Dodatkowo projektanci aplikacji powinni wziąć pod uwagę cechy biologiczne osób starszych, tj. pogarszający się wzrok. Uczestnicy wywiadów zasugerowali, aby zapewnić im opcję większej czcionki bądź wysokiego kontrastu. Dodatkowo ich zdaniem oferty, jakie pojawiają się w aplikacjach, powinny być bardziej spersonalizowane, a przedstawiana oferta powinna być dedykowana dla nich, aby skłonić ich do zakupów w większym stopniu. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Brzozowska-Woś M. (2012), Komunikacja marketingowa a wybrane narzędzia marketingu mobilnego, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu", nr 26, s. 135-146.
  • Hysa B. (2016), Zarządzanie różnorodnością pokoleniową, "Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Seria: Organizacja i Zarządzanie", nr 97, s. 385-398.
  • Kaczmarek M. (2019), Generacja Baby Boomers na rynku bankowości internetowej w Europie, "Wiadomości Statystyczne", nr 64(8), s. 5-18.
  • Kall J. (2015), Branding na smartfonie. Komunikacja mobilna marki, Wolter Kluwer, Warszawa.
  • Kotler Ph. (2005), Marketing, Rebis, Poznań.
  • Kozielski R. (2016), Pomiar komunikacji marketingowej w epoce cyfrowej - ujęcie teoretyczne, "Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu", nr 67(2), s. 125-142.
  • Kubiak K. (2015), Ocena wybranych aplikacji mobilnych w opinii użytkowników, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu", nr 41(2), s. 83-93.
  • Rosa G. (2013), Formy komunikacji Polaków na podstawie badań pokoleń Y, X i baby boomers, "Marketing i Zarządzanie", nr 29, s. 135-145.
  • Spyra Z. (2013), Programy lojalnościowe wielkich sieci handlowych jako narzędzie komunikacji marketingowej - ewolucja i uwarunkowania sukcesu rynkowego, "Studia Ekonomiczne", nr 140, s. 57-79, Uniwersytet Ekonomiczny, Katowice.
  • Stachowska S. (2012), Oczekiwania przedstawicieli pokolenia Y wobec pracy i praco-dawcy, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi", nr 2, s. 33-56.
  • Watson C., McCarthy J., Rowley J. (2013), Consumer Attitudes towards Mobile Marketing in the Smart Phone Era, "International Journal of Information Management", Vol. 33 (5), https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0268401213000868?via ihub (dostęp: 1.08.2020).
  • Wiktor J. (2011), Komunikacja marketingowa - perswazja czy manipulacja? W stronę reguły 30-70, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu", nr 208, s. 11-22.
  • Wrzesień W. (2007), Czy pokoleniowość nam się nie przydarzy? Kilka uwag o współczesnej polskiej młodzieży, "Nauka", nr 3, s. 131-151.
  • Zapędowska-Kling K.A. (2015), Nowe technologie w służbie seniorom, "Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica", 315(4), http://dspace.uni.lodz.pl:8080/xmlui/handle/11089/16659 (dostęp: 30.07.2020).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171617494

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.