PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2021 | nr 41 | 23--34
Tytuł artykułu

Design Thinking in Innovative Teaching in Industry 4.0

Warianty tytułu
Design thinking w innowacyjnym nauczaniu w dobie przemysłu 4.0
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The aim of the article is to present and analyze the design thinking method as an innovative way of teaching on an academic level in the era of the fourth industrial revolution. This method is becoming increasingly more popular. It can be used in both small and large enterprises, for example in the management of innovative projects. A report prepared by the World Economic Forum indicates that the most important skills required of the current and future workforce are analytical thinking and innovativeness. Therefore, higher education institutions should take the responsibility for preparing graduates to design and implement innovations, for example by using the Design Thinking method. The article presents the original assumptions of the Innovative Product Design and Development course prepared as part of the MSIE4.0 project., which is funded within CBHE ERASMUS+ actions. The main objective of the course is to develop the conceptual design of a product with the support of creative thinking techniques and entrepreneurial problem-solving approaches. During the course, the focus is on identifying customers' needs, generating innovative concepts and creating product prototypes.(original abstract)
Celem artykułu jest przedstawienie i analiza metody Design Thinking jako sposobu innowacyjnego nauczania na uczelniach wyższych w dobie czwartej rewolucji przemysłowej. Metoda ta jest coraz bardziej popularna. Wykorzystywana może być zarówno w małych, jak i dużych przedsiębiorstwach m.in. przy zarządzaniu innowacyjnymi projektami. Raport opracowany przez World Economic Forum wskazuje, że najważniejszą umiejętnością wymaganą od aktualnych lub przyszłych pracowników jest analityczne myślenie oraz innowacyjność. Dlatego tak istotna jest edukacja na uczelniach wyższych z zakresu wdrażania i projektowania innowacji m.in. przy pomocy metody Design Thinking. W artykule zostały zaprezentowane autorskie założenia kursu Innovative Product Design and Development przygotowanego w ramach projektu MSIE4.0. Głównym celem kursu jest opracowanie koncepcyjnego projektu produktu w oparciu o techniki kreatywnego myślenia i sposoby przedsiębiorczego rozwiązywania problemów. W trakcie realizacji kursu nacisk został położony na identyfikację potrzeb użytkowników, generowanie nowatorskich koncepcji i tworzenie prototypów produktu.(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
23--34
Opis fizyczny
Twórcy
  • Czestochowa University of Technology
  • Czestochowa University of Technology
  • Thammasat University
  • King Mongkut's University of Technology North Bangkok
  • Polytechnic University of Bucharest
Bibliografia
  • 1. Alves R., Nunes N.J. (2013), Towards a Taxonomy of Service Design Methods and Tools, [in:] Falcão e Cunha J., Snene M., Nóvoa H. (eds.), Exploring Services Science. Lecture Notes in Business Information Processing, Springer, Berlin, Heidelberg.
  • 2. Azmi A.N., Kamin Y., Noordin M.K. (2018), Competencies of Engineering Graduates: What Are the Employer's Expectations?, "International Journal of Engineering & Technology", Vol. 2(29).
  • 3. Chasanidou D., Gasparini A., Lee E. (2014), Design Thinking Methods and Tools for Innovation in Multidisciplinary Teams, [in:] Marcus A. (eds.), Design, User Experience, and Usability: Design Discourse, Lecture Notes in Computer Science, Vol. 9186, Springer, Cham.
  • 4. Chesbrough H.W. (2003), Open Innovation. The New Imperative for Creating and Profiting from Technology, Harvard Business School Press, Boston.
  • 5. Educational materials (2017), Design Thinking w biznesie, Warszawa.
  • 6. http://dtdlafirm.pl/podstawy-design-thinking/ (accessed: 12.07.2019).
  • 7. Jawor A., Szczupaczyński J. (2011), Efekty kształcenia jako centralna idea Krajowych Ram Kwalifikacji, "Przegląd Socjologiczny", nr 60(4).
  • 8. Koh J.H.L., Chai C.S., Wong B., Hong H.Y. (2015), Design Thinking for Education. Conceptions and Applications in Teaching and Learning, Springer, Singapore.
  • 9. Kumpas-Lenk K., Eisenschmidt E., Veispak A. (2018), Does the Design of Learning Outcomes Matter from Students' Perspective?, "Studies in Educational Evaluation", Vol. 59.
  • 10. Mootee I. (2013), Design Thinking for Strategic Innovation: What They Can't Teach You at Business or Design School, Wiley, Canada.
  • 11. Nitkiewicz T., Ayen Z. (2018), Identifying Key Criteria in Development of Industrial Engineering Education, https://www.matec-conferences.org (accessed: 24.06.2019).
  • 12. Nitkiewicz T., Ayutthaya D.H.N., Koomsap P., Lima R.M., Chattinnawat W. (2019), The Quality of Education on Workplace Safety Master Studies - The Issue of Teaching Methods, [in:] Ulewicz R., Nikolić R.R. (red.), System Safety: Human - Technical Facility - Environment, Sciendo, Warszawa.
  • 13. OECD / European Communities (2005), Oslo Manual: Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data, Warszawa.
  • 14. Raport Smart Industry Polska 2018 (2018), Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii / Siemens, Warszawa.
  • 15. Raport Smart Industry Polska 2019 (2019), Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii / Siemens, Warszawa.
  • 16. Roehrich G. (2004), Consumer Innovativeness. Concepts and Measurements, "Journal of Business Research", Vol. 57.
  • 17. Szul E. (2016), Konsumenci wobec innowacyjnych produktów, "Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy", nr 46(2).
  • 18. Szymańska E. (2017), User-Driven Innovation - the Concept and Research, "Results Procedia Engineering", Vol. 182(6).
  • 19. The Future of Jobs Report (2018), World Economic Forum, Switzerland.
  • 20. www.interaction-design.org (accessed: 10.07.2019).
  • 21. Zawadzki P., Żywicki K. (2016), Smart Product Design and Production Control for Effective Mass Customization in the Industry 4.0 Concept, "Management and Production Engineering Review", Vol. 7(3).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171623572

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.