PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2021 | nr 41 | 35--50
Tytuł artykułu

Wybrane działania marketingowe w Internecie na przykładzie szkół wyższych w Polsce i na Ukrainie

Autorzy
Warianty tytułu
Selected Marketing Activities on the Internet - a Case Study of Polish and Ukrainian Universities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Do działań marketingowych uczelni aktywnie włącza się wykorzystanie technologii internetowych w procesie komunikacji. Te nowoczesne zmiany w działalności marketingowej wymagają refleksji naukowej. W związku z tym w artykule podjęto rozważania i badania w zakresie wybranych elementów działań marketingowych w Internecie realizowanych przez szkoły wyższe w Polsce oraz na Ukrainie. Celem podjętych badań było zidentyfikowanie poszczególnych narzędzi internetowych oraz ich znaczenia dla działań marketingowych uczelni wyższych. Artykuł został opracowany na bazie dostępnej literatury przedmiotu oraz badań ilościowych. W wyniku przeprowadzonych badań udowodniono, że pierwsza hipoteza dotycząca podobieństwa oceny znaczenia celów kampanii reklamowych szkół wyższych w Internecie w obu państwach jest prawdziwa. Dwie kolejne hipotezy okazały się fałszywe. Pracownicy działów marketingu/promocji uczelni nie wykazali się dobrą znajomością wykorzystania narzędzi/metod działań public relations (PR) w Internecie, a promocja wizerunku nie została zidentyfikowana jako najważniejszy cel funkcjonowania uczelnianego serwisu WWW.(abstrakt oryginalny)
EN
University marketing efforts actively incorporate the use of Internet technologies in the communication process. These modern changes in marketing activities require scientific reflection. Therefore, this article aims to examine the selected elements of marketing activities on the Internet carried out by universities in Poland and Ukraine. The aim of the research was to identify individual Internet tools and their importance for the marketing activities of universities. It was based on the available literature on the subject and quantitative research. As a result of the research, the first hypothesis regarding the similarity of the evaluation of the importance of the objectives of the online advertising campaigns of higher education institutions in both countries was proved to be true. The marketing/promotion staff of the university did not demonstrate a good knowledge of the use of public relations (PR) tools/methods on the Internet, and image promotion was not identified as the most important goal of the university's Web site.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
35--50
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wielkopolska Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna w Środzie Wlkp.
Bibliografia
  • 1. Alexander O., Ishak Z. (2018), The Influence of User Interface Component on University Website Towards Student Enrollment, "International Journal of Engineering & Technology", Vol. 7(4.11), https://www.researchgate.net/publication/328273460_The_influence_of_user _interface_component_on_university_website_towards_student_enrollment (dostęp: 15.12.2020).
  • 2. Białoń L. (2015), Creating Marketing Strategies for Higher Education Institutions, "Marketing of Scientific and Research Organizations", Vol. 18(4).
  • 3. Bolat E., O'Sullivan H. (2017), Radicalising the Marketing of Higher Education: Learning from Student-generated Social Media Data, "Journal of Marketing Management", Vol. 33(9-10).
  • 4. Buscaa L., Bertrandias L. (2020), A Framework for Digital Marketing Research: Investigating the Four Cultural Eras of Digital Marketing, "Journal of Interactive Marketing", Vol. 49.
  • 5. Carlos V.S., Rodrigues R.G. (2012), Web Site Quality Evaluation in Higher Education Institutions, "Procedia Technology", Vol. 5.
  • 6. Daynovskyy Y., Semak B., Boychuk I. (2018), Digital Communication Strategies in Marketing of Higher Education Services, "Visnyk of Lviv Trade and Economic University. Economic Sciences", Vol. 56. HubSpot (2015), NCI Its Marketing to the Top of the Class with HubSpot, https:// www.hubspot. com/casestudies/nci?_hstc=67582734.c056e7b0ebe75e321bc11cfcac6f42c4.158886323 1054.1588863231054.1588863231054.1&__hssc=67582734.1.1588863231056&__hsfp=42 67185040 (dostęp: 28.09.2020).
  • 7. Jelonek D. (2013), Przestrzeń internetowa w otoczeniu organizacji. Implikacje dla zarządzania strategicznego, "Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości", t. 22(2) (Zarządzanie strategiczne. Quo vadis?).
  • 8. Kiełtyka L., Zygoń O. (2018), Współczesne formy komunikacji - jak zarządzać z wykorzystaniem Internetu Rzeczy i Wszechrzeczy, "Przegląd Organizacji", nr 2.
  • 9. Kiriakidis S., Kefallonitis E., Kavoura A. (2019), The Effect of Innovative Communication Technologies in Higher Education, [w:] Khosrof-Pour M. (ed.), Advanced Methodologies and Technologies in Modern Education Delivery, IGI Global, Hershey.
  • 10. Kisiołek A. (2020), Marketing internetowy szkół wyższych w Polsce, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa.
  • 11. Klassen M.L. (2002), Relationship Marketing on the Internet: the Case of Top- and Lower- Ranked US Universities and Colleges, "Journal of Retailing and Consumer Services", Vol. 9(2).
  • 12. Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I. (2016), Marketing 4.0. Moving from Traditional to Digital, John Wiley & Sons, New Jersey.
  • 13. Kociatkiewicz J. (2008), Nowe technologie w organizacjach, [w:] Kostera M. (red.), Nowe kierunki w zarządzaniu, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • 14. Lažetić P. (2019), Students and University Websites - Consumers of Corporate Brands or Novices in the Academic Community?, "Higher Education", Vol. 77(6).
  • 15. Mazurek G. (2019), Transformacja cyfrowa. Perspektywa marketingu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 16. Mogaji E. (2016), University Websites Design in International Student Recruitment: Some Reflection, [w:] Wu T., Naidoo V. (eds.), International Marketing of Higher Education, Palgrave Macmillan, New York.
  • 17. Nguyen B., Melewar T.C., Hemsley-Brown J. (eds.) (2019), Strategic Brand Management in Higher Education, Routledge, New York.
  • 18. Nogalski B. (2020), Wyzwania nauk o zarządzaniu i jakości w kontekście rewolucji technologicznej, [w:] Bojar E. (red.), Przyszłość zarządzania. Wyzwania w dobie postglobalizacji, TNOiK "Dom Organizatora", Toruń.
  • 19. Nogalski B., Rokicki A. (2020), Technological Progress and Management Studies, [w:] Jabłoński A., Jabłoński M. (eds.), Scalability and Sustainability of Business Models in Circular, Sharing and Networked Economies, Cambridge Scholars Publishing, Lady Stephenson Library, Newcastle upon Tyne.
  • 20. Papadimitriou A., Blanco Ramírez G. (2018), Conclusions and Reflections on Branding and Marketing in Higher Education, [w:] Papadimitriou A. (ed.), Competition in Higher Education Branding and Marketing, Palgrave Macmillan, Cham.
  • 21. Prokopenko O., Holmberg R., Omelyanenko V. (2018), Information and Communication Technologies Support for the Participation of Universities in Innovation Networks (comparative study), "Innovative Marketing", Vol. 14(3).
  • 22. Pucciarellia F., Kaplan A. (2016), Competition and Strategy in Higher Education: Managing Complexity and Uncertainty, "Business Horizons", Vol. 59(3).
  • 23. Purnendu T., Siran M. (2013), Marketing Strategies for Higher Education Institutions: Technological Considerations and Practices, "Business Science Reference", Hershey, Pennsylvania.
  • 24. Sarkane G., Sloka B. (2015), Factors Influencing the Choice of Higher Education Establishment for Marketing Strategies of Higher Education, "Economics and Business", Vol. 27(1).
  • 25. Štefko R., Fedorko R., Bačík R. (2015), The Role of E-marketing Tools in Constructing the Image of a Higher Education Institution, "Procedia - Social and Behavioral Sciences", Vol. 175.
  • 26. Taranko T. (2019), Komunikacja marketingowa. Istota, uwarunkowania, efekty, Wydawnictwo Nieoczywiste, Warszawa.
  • 27. Tkach S. (2016), Macrolevel Factors of Influence on Industry Competitiveness of Ukrainian Regions, "Marketing and Management of Innovations", Vol. 2, https://mmi.fem.sumdu .edu.ua/en/journals/2016/2/117-128 (dostęp: 27.12.2020).
  • 28. Zhang J.Z., Watson G.F. (2020), Marketing Ecosystem: An Outside-In View for Sustainable Advantage, "Industrial Marketing Management", Vol. 88.
  • 29. Zhang Y.Q., O'Halloran K.L. (2012), The Gate of the Gateway: A Hypermodal Approach to University Homepages, "Semiotica", Vol. 190.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171623576

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.