PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2017 | 1(48) | 245--258
Tytuł artykułu

Opinie absolwentów na temat programu studiów w zakresie pedagogiki zdrowia w kontekście ich doświadczeń zawodowych

Warianty tytułu
Graduates' Opinions Concerning the Academic Curriculum within the Scope of the Pedagogy of Health in the Context of Their Professional Experiences
Die Meinungen der Absolventen über den Studiengang der Fachrichtung Gesundheitspädagogik im Zusammenhang mit ihren Berufserfahrungen
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Ze względu na nowatorski charakter realizowanej na Uniwersytecie Śląskim specjalności pedagogika zdrowia dokonano diagnozy i ewaluacji jej funkcjonowania. Ich elementem była jakościowa analiza losów absolwentów prezentowana w niniejszym artykule. Analizę przeprowadzono z wykorzystaniem techniki wywiadu swobodnego. Dyspozycje do wywiadu zostały przygotowane na podstawie opracowanego przez Biuro Karier UŚ internetowego kwestionariusza ankiety dotyczącego badania losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach5. Przygotowane narzędzie obejmowało 15 pytań pogrupowanych w trzy kategorie i przynależące do nich podkategorie: 1. Wejście na rynek pracy: -- wiedza o możliwych obszarach zatrudnienia, -- ocena przydatności obowiązkowych praktyk studenckich, -- chęć wykonywania pracy zgodnej z wykształceniem. 2. Absolwenci na rynku pracy: -- stopień wykorzystania wiedzy i umiejętności zdobytych na studiach, -- powody podjęcia obecnej pracy, -- wymagania stawiane przez pracodawcę w procesie rekrutacji, -- prowadzenie własnej działalności gospodarczej, -- wynagrodzenie. 3. Cele zawodowe i osobiste. Wywiady przeprowadzono z 12 absolwentami specjalności pedagogika zdrowia. (fragment tekstu)
EN
This specialty was implemented in the years 2001-2013 at the University of Silesia. Until the expiry of specialization, it was finished by 248 students of the 5-year studies, 80 students of the 1st degree studies and 21 students of 2nd degree studies (data for the Central Statisical Office prepared in the stationary studies secretariat, Departmentof Pedagogy and Psychology, University of Silesia). The method of individual cases and the interview technique were used in the presented research. The study involved 12 graduates. The results will be used for further improvement of learning opportunities for students of Pedagogy, which promotes the idea of health in the environment. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
245--258
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
Bibliografia
  • Internetowy kwestionariusz ankiety dotyczący badania losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. http://www.bk.us. edu.pl/student/badanie-losow-zawodowych- 0 [22.07.2014].
  • Kowalczewska-Grabowska K.: Promocja zdrowia w środowisku lokalnym. Założenia teoretyczne i praktyczne egzemplifikacje (perspektywa pedagogiczna). Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2013.
  • Ratnapradipa D., Abrams T.: Framing the Teaching Philosophy Statement for Health Educators: What It Includes and How It Can Inform Professional Development. "The Health Educator" 2012, no. 1.
  • Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 listopada 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania. Dz.U. 2012, poz. 1268.
  • Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2010 w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania. Dz.U. 2010, nr 62, poz. 537.
  • Syrek E.: Zdrowie i wychowanie a jakość życia. Perspektywy i humanistyczne orientacje poznawcze. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2008.
  • Vamos S., Hayos J.: Putting Health Education on Public Health Map in Canada - The Role of Higher Education. "American Journal of Health Education" 2010, no. 5.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171623934

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.