Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Recenzowana praca zbiorowa Transgresje w edukacji pod redakcją naukową Wiktora Żłobickiego z Uniwersytetu Wrocławskiego prezentuje interesujący przegląd stanowisk reprezentantów nauk pedagogicznych, którzy podjęli próbę opisania różnych obszarów edukacji w kontekście transgresji. Jak przytacza we Wstępie redaktor naukowy opracowania, transgresji "rozumianej jako przekraczanie granic, progów materialnych, społecznych lub symbolicznych, prowadzące do zmian o charakterze pozytywnym lub negatywnym dla jednostki i/lub społeczeństwa" (s. 9). Recenzowana książka składa się z czterech części, w których teksty zostały podporządkowane określonej tematyce. W pierwszej części przedstawiono pojęcie transgresji w edukacji i otoczeniu społecznym; w drugiej podjęto tematykę transgresji w perspektywie pedeutologicznej; trzecia część zawiera teksty, w których pojęcie transgresji ujęto z perspektywy edukacji wczesnoszkolnej; czwarta część, zarazem ostatnia, prezentuje artykuły o transgresyjnym wymiarze specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży. (fragment tekstu)
Twórcy
- Uniwersytet Śląski w Katowicach
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171623946