PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | 1(44) | 307--312
Tytuł artykułu

Transgresje w edukacji. Pod redakcją naukową Wiktora Żłobickiego. T. 1. Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2014, 304 s., ISBN 978-83-7850-753-6

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Recenzowana praca zbiorowa Transgresje w edukacji pod redakcją naukową Wiktora Żłobickiego z Uniwersytetu Wrocławskiego prezentuje interesujący przegląd stanowisk reprezentantów nauk pedagogicznych, którzy podjęli próbę opisania różnych obszarów edukacji w kontekście transgresji. Jak przytacza we Wstępie redaktor naukowy opracowania, transgresji "rozumianej jako przekraczanie granic, progów materialnych, społecznych lub symbolicznych, prowadzące do zmian o charakterze pozytywnym lub negatywnym dla jednostki i/lub społeczeństwa" (s. 9). Recenzowana książka składa się z czterech części, w których teksty zostały podporządkowane określonej tematyce. W pierwszej części przedstawiono pojęcie transgresji w edukacji i otoczeniu społecznym; w drugiej podjęto tematykę transgresji w perspektywie pedeutologicznej; trzecia część zawiera teksty, w których pojęcie transgresji ujęto z perspektywy edukacji wczesnoszkolnej; czwarta część, zarazem ostatnia, prezentuje artykuły o transgresyjnym wymiarze specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży. (fragment tekstu)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
307--312
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171623946

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.