PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2020 | nr 2 (56) | 9--19
Tytuł artykułu

Digital marketing as a digital revolution in marketing communication

Warianty tytułu
Digital marketing jako cyfrowa rewolucja komunikacji marketingowej
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Today's market has been subordinated to the information which, to a large extent, reaches us in an uncontrolled way at any time. Thus the article presents the key factors resulting from the forms of communication which influenced the creation of digital marketing, i.e. the resultant soft features derived from interpersonal interactions and the technological aspects which are the channels of communication, thanks to which the transmission of information and its reception can take place through a mass recipient and sender. The aim of the article is to illustrate the relations between communication and marketing, from interpersonal communication through marketing and Internet communication. The research method used in the article was a critical analysis of literature and identification with the characteristics of technological solutions in the area of digital marketing available on the market.(original abstract)
Współczesny rynek podporządkowany został informacjom, które w dużej mierze w sposób niekontrolowany docierają do nas w każdym momencie. Dlatego też w artykule zaprezentowane zostały kluczowe czynniki wynikające z form komunikacji, które wpłynęły na powstanie marketingu cyfrowego, czyli wypadkowej cech miękkich wywodzących się z interakcji międzyludzkich oraz technologicznych aspektów będących kanałami komunikacji, dzięki którym nadawanie informacji oraz ich odbiór może odbywać się przez masowego odbiorcę oraz nadawcę. Artykuł ma za zadanie zobrazować relacje komunikacji oraz marketingu, począwszy od komunikacji interpersonalnej poprzez komunikację marketingową oraz internetową. Metodą badawczą zastosowaną w artykule była krytyczna analiza literatury oraz identyfikacja wraz z charakterystyką rozwiązań technologicznych w obszarze digital marketingu dostępnych na rynku.(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
9--19
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wrocław University of Economics and Business, Poland
  • Firma Kulik M. Kempa Sp.j.
Bibliografia
  • Bajdak, A. (2013). Komunikacja marketingowa polskich przedsiębiorstw na rynkach krajów UE. Studia Ekonomiczne. Katowice: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach.
  • Błażewicz, G. (2018). Rewolucja z marketing automation - jak wykorzystać potencjał Big Data. Warszawa: Wydawnictwo PWN.
  • Cornelsen, M. D. (2006). Handbuch Marketingpraxis. Berlin: Verlag Scriptor GmbH & Co. KG.
  • Deiss, R., and Henneberry, R. (2017). Digital marketing for Dummies. John Wiley & Sons.
  • Dutko, M. (2016). Biblia e-biznesu. Nowy Testament. Warszawa: Wydawnictwo Helion.
  • Gęsina, M., and Starzyńska, K. (2014). E-biznes jako sposób budowania przewagi konkurencyjnej. Siedlce: Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach.
  • Grębosz, M., Siuda, D., and Szymański, G. (2016) Social media marketing. Łódź: Politechnika Łódzka.
  • Hoffman, D., and Novak, T. (1996). Marketing in hypermedia computer-mediated environments: conceptual foundations. Journal of Marketing, 60(2).
  • Kotler, P., and Keller, K. L. (2013). Marketing. Poznań: Dom Wydawniczy REBIS.
  • Kotler, P., Kartajaya, H., and Setiawan, I. (2010). Marketing 3.0. New Jersey: Wiley, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken.
  • Kotler, P., Kartajaya, H., and Setiawan, I. (2017). Marketing 4.0 - era cyfrowa. Warszawa: MT Biznes.
  • Lipowski, M. (2016). Kanał komunikacji a kanał dystrybucji - zanikanie różnic i ich konsekwencje. Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, (254).
  • Maciorowski A. (2013). E-marketing w praktyce, strategie skutecznej promocji online. Warszawa: Wydawnictwo Samo Sedno.
  • Ołdak, A. K. (2010). Web Analytcis. Warszawa: Wydawnictwo PARP.
  • Wendland, M. (2008). Komunikowanie a wymiana informacji - pytanie o zakres pojęcia komunikacji. Poznań: Repozytorium Uniwersytetu Adama Mickiewicza.
  • Wiktor, J. W. (2002). Modele komunikacji marketingowej. Kraków: Akademia Ekonomiczna w Krakowie.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171624452

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.