Warianty tytułu
Die Therapie mittels Theaters für die intellektuell leicht behinderte Jugend
Języki publikacji
Abstrakty
The aim of this work is to present the therapeutic effect of theatrical activities in the process of shaping and developing a sense of self-respect among young people with mild intellectual disabilities. Psychological and behavioral problems in children and adolescents with intellectual disabilities are very common, and therefore in this paper an attempt is made to show that improving self-esteem plays an important role in dealing with such problems, both potential and already existing ones. (original abstract)
Twórcy
autor
- University of Poznań, Poland
Bibliografia
- Baczała D: Niepełnosprawność intelektualna a kompetencje społeczne. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2012.
- Bailey S.: Drama: A Powerful Tool for Social Skill Development. "Disability Solutions" 1997, vol. 2 (1).
- Brzezińska A: Drogi dziecka ku samodzielności. Między sprawnością a niepełnosprawnością. W: Droga do samodzielności. Jak wspomagać rozwój dzieci i młodzieży z ograniczeniami sprawności. Red. A.I. Brzezińska et al.Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009.
- Cohen H.U.: Conflicting Values in Creating Theatre with the Developmentally Disabled: A Study of Theatre Unlimited. "The Arts in Psychotherapy" 1985, vol. 12.
- Cooney G. et al.: Young People with Intellectual Disabilities Attending Mainstream and Segregated Schooling: Perceived Stigma, Social Comparison and Future Aspirations. "Journal of Intellectual Disability Research" 2006 (June), vol. 50, part 6.
- Do2learn. http://www.do2learn.com/disabilities/CharacteristicsAndStrategies/IntellectualDisability_Characteristics.html [accessed 10.12.2014].
- Drama Therapy with Children, Young People and Schools: Enabling Creativity, Sociability, Communication and Learning. Eds. L. Leigh et al. New York: Routledge, 2012.
- Dykcik W.: Problemy autonomii, integracji społecznej i normalizacji życia osób niepełnosprawnych w środowisku. W: Pedagogika specjalna. Red. W. Dykcik. Poznań: UAM, 2005.
- Expressive Therapy. Ed. C.A. Malchiodi. New York: Guilford Publications, 2005.
- Giryński A., Przybylski S.: Integracja społeczna osób upośledzonych umysłowo w świetle ujawnianych do nich nastawień społecznych. Warszawa: WSPS, 1993.
- Mazurek F.J.: Godność osoby ludzkiej podstawą praw człowieka. Lublin: KUL, 2001.
- Minczakiewicz E.: Postawy nauczycieli i uczniów szkół powszechnych wobec dzieci niepełnosprawnych umysłowo. W: Społeczeństwo wobec autonomii osób niepełnosprawnych. Red. W. Dykcik. Poznań: Eruditus, 1996.
- Mitchell S.: Therapeutic Theatre: A Paratheatrical Model for Dramatherapy. In: Dramatherapy, Theory and Practice for Teachers and Clinicians. Ed. S. Jennings. Vol. 2. London: Routledge, 1992.
- Neumann L.: From the German Theatre Therapy Practice. In: Arts - Therapies - Communication. Vol. 3. European Arts Therapy. Different Approaches to a Unique Discipline Opening Regional Portals. Eds. L. Kossolapow, S. Scoble, D. Waller. Muenster: Lit. Verlag, 2005.
- Ostrowska A.: Kompetencje społeczne osób niepełnosprawnych - bariery dorosłości. W: Dorosłość, niepełnosprawność, czas współczesny. Na pograniczach pedagogiki specjalnej. Red. K.D. Rzedzicka, A. Kobylańska. Kraków: Impuls, 2003.
- Pilecka W.: O dziecięcym przekraczaniu siebie w sytuacji trwałej utraty zdrowia. W: O poznawaniu siebie i świata przez dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym. Red. W. Pilecka, K. Bidziński, M. Pietrykiewicz. Kielce: UJK, 2008.
- Stefańska A.: Teatroterapia jako metoda kształtowania poczucia godności u osób niepełnosprawnych. Poznań-Kalisz: Biblioteka Arteterapeuty, 2012.
- Stefańska A.: Using Theatrical Activities in the Process of Developing a Sense of Dignity among Youth with Slight Mental Disabilities. "Polish Journal of Applied Psychology" 2006, vol. 4 (1).
- Stefańska A.: Wokół podstawowych haseł teatroterapii. Cz. 1. Próba ustaleń terminologicznych. http://arteterapia.pl/wokol-podstawowych-hasel-teatroterapii-czesc-i-proba-ustalen-erminologicznych [accessed 11.01.2015].
- Stefańska A.: Wykorzystanie dramoterapii w budowaniu poczucia godności własnej młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. W: Arteterapia jako dyscyplina akademicka w krajach europejskich. Uniwersytet Wrocławski w ECArTE. Red. W. Szulc, M. Furmanowska, J. Gładyszewska--Cylulko. Wrocław: Atut, 2010.
- Trainin Blank B: Theater Processes Therapeutic in Drama Therapy. "The New Social Worker." http://www.socialworker.com/featurearticles/practice/Theater_Processes_Therapeutic_in_Drama_Therapy/ [accessed 25.03.2015].
- Word Report on Disability. http://www.who.int/disabilities/world_report/2011/report.pdf [accessed 10.12.2014].
- Yalom I., Leszcz M.: Psychoterapia grupowa. Teoria i praktyka. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2006.
- Zawiślak A.: Jakość życia osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa: Difin, 2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171624562

JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.