Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Agnieszka Majewska-Kafarowska tka swoje rozważania na bazie osiemnastu wywiadów narracyjnych, które przeprowadziła na potrzeby podjętych badań. Wywiady te stają się podstawą rysunku dróg edukacyjnych badanych kobiet; etapy tych dróg na podstawowym poziomie analizy organizują kolejne stopnie edukacji (instytucjonalnej), w warstwie głębszej zaś - kluczowe wątki tematyczne. Materiał badawczy dał także możliwość sformułowania wniosków o charakterze uniwersalizującym. Przyjmują one postać szczególnie ciekawą, otrzymujemy bowiem zestaw dziewięciu aspektów wpływających na kształtowanie się poczucia tożsamości kobiet w kontekście ich dróg edukacyjnych, które wzbogacone zostają o inne, wykraczające poza sferę edukacji, czynniki tożsamościowe. Tym samym udaje się autorce zrealizować obydwa zapowiadane zamierzenia pracy: "zdiagnozowanie biografii kobiet i ich poczucia tożsamości oraz poszukiwanie związków pomiędzy biografią edukacyjną a poczuciem tożsamości". (fragment tekstu)
Twórcy
autor
Bibliografia
- Calvino I.: Wykłady amerykańskie. Przekł. i posłowie A. Wasilewska. Wyd. 2. Warszawa: Czuły Barbarzyńca, 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171624618