PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | 2(45) | 325--327
Tytuł artykułu

Agnieszka Majewska-Kafarowska: Narracje biograficzne kobiet a poczucie tożsamości. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2010, 288 s., ISBN 978-83-226-1954-4

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Agnieszka Majewska-Kafarowska tka swoje rozważania na bazie osiemnastu wywiadów narracyjnych, które przeprowadziła na potrzeby podjętych badań. Wywiady te stają się podstawą rysunku dróg edukacyjnych badanych kobiet; etapy tych dróg na podstawowym poziomie analizy organizują kolejne stopnie edukacji (instytucjonalnej), w warstwie głębszej zaś - kluczowe wątki tematyczne. Materiał badawczy dał także możliwość sformułowania wniosków o charakterze uniwersalizującym. Przyjmują one postać szczególnie ciekawą, otrzymujemy bowiem zestaw dziewięciu aspektów wpływających na kształtowanie się poczucia tożsamości kobiet w kontekście ich dróg edukacyjnych, które wzbogacone zostają o inne, wykraczające poza sferę edukacji, czynniki tożsamościowe. Tym samym udaje się autorce zrealizować obydwa zapowiadane zamierzenia pracy: "zdiagnozowanie biografii kobiet i ich poczucia tożsamości oraz poszukiwanie związków pomiędzy biografią edukacyjną a poczuciem tożsamości". (fragment tekstu)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
325--327
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Calvino I.: Wykłady amerykańskie. Przekł. i posłowie A. Wasilewska. Wyd. 2. Warszawa: Czuły Barbarzyńca, 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171624618

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.