Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Reliability of Functioning of Logistic Processes
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono zasadnicze uwarunkowania dotyczące charakterystyk funkcjonowania procesów logistycznych w nowoczesnym przedsiębiorstwie. Scharakteryzowano funkcjonalność poszczególnych ogniw logistycznych i ich zasadnicze parametry. Funkcjonalność tych ogniw została wkomponowana w struktury niezawodnościowe, które najczęściej występują w procesach funkcjonalnych przedsiębiorstwa. Wszystkie rezultaty planowania zostały wykorzystane do opisu czynności prognostycznych i wyznaczenia parametrów funkcjonalnych poszczególnych ogniw logistycznych. W pracy uwzględniono również procesy efektywności funkcjonalnej przedsiębiorstwa oceniane za pomocą wariantów systemowych i wskaźników doraźnych. W końcowej części zwrócono uwagę na potrzebę korzystania z informacji podstawowych z informatycznego systemu zarządzania procesami eksploatacji. Celem publikacji jest przedstawienie oceny niezawodności środków transportu za pomocą funkcji, wskaźników niezawodności. Cele szczegółowe obejmują odwzorowanie struktur niezawodności środków transportu oraz podstawowych wskaźników dotyczących funkcji niezawodności i gotowości analizowanych urządzeń. Problem badawczy obejmuje opracowanie systemu umożliwiającego analizę i ocenę procesów niezawodności analizowanych urządzeń. W artykule postawiono do weryfikacji następującą hipotezę: istnieje możliwość i potrzeba opracowania systemu umożliwiającego analizę istniejącego stanu i ocenę funkcji niezawodności oraz wskaźników gotowości analizowanych urządzeń. W badaniu zastosowano metodę analizy systemowej ujmującej zagadnienia "jak jest oraz jak być powinno". Ponadto w ocenie stosowano funkcje niezawodności oraz funkcje intensywności uszkodzeń. Wykorzystano również funkcję prognozy niezawodności. W opracowaniu wykorzystano własny dorobek literaturowy oraz pozycje autorstwa R. Barlow, F. Proschan (1996), J. Girtler (2006), J. Żurek, J. Ziółkowski, A. Borucka (2017). (abstrakt oryginalny)
The article presents the basic conditions concerning the characteristics of logistic processes in a modern enterprise. The functionality of individual logistic links and their basic parameters are characterized. The functionality of these links has been integrated into the reliability structures that most often occur in the functional processes of an enterprise. All planning results were used to describe forecasting activities and to determine functional parameters of individual logistics links. The article also considers the processes of the company's functional effectiveness assessed by means of system variants and ad hoc indicators. In the final part, attention was drawn to the need for using basic information from an IT system for managing exploitation processes. The aim of the article is to present the assessment of the reliability of means of transport by means of functions, reliability indicators. The specific objectives include the mapping of reliability structures of means of transport and the basic indicators of reliability functions and readiness of the analyzed equipment. The research problem includes the development of a system to analyze and evaluate the reliability processes of analyzed equipment. The following hypothesis has been put for verification in the paper: There is a possibility and need for the development of a system enabling the analysis of the existing state and assessment of reliability functions and readiness indicators of analyzed equipment. In the study, a system analysis method has been used to address the issues of "how it is and how it should be", in addition, reliability functions and damage intensity functions have been applied in the assessment. The article uses own literature and items by Barlow R., Proschan F. (1996), Girtler J. (2006), Zurek J., Ziolkowski J., Borucka A. (2017). (original abstract)
Twórcy
autor
- Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie
autor
- Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie
Bibliografia
- Barlow, R., Proschan, F., 1996. Mathematical Theory of Reliability. Philadelphia: Society for Industrial and Applied Mathematics.
- Girtler, J., 2006. Reliability Model of Two-Shaft Turbine Combustion Engine with Heat Regenerator. Journal of KONES Powertrain and Transport, Vol. 132, Nr 4, 15-22.
- Żurek, J., Ziółkowski, J., Borucka, A., 2017. Research of Automotive Vehicles Operation Process Using the Markov Model, Safety and Reliability. Theory and Applications, ESREL.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171625230