PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2021 | nr 2 (40) | 53--70
Tytuł artykułu

Ocena wybranych działań wizerunkowych online realizowanych przez polskie uczelnie

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Evaluation of Selected Online Image-Building Activities by Polish Universities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest wskazanie narzędzi internetowych używanych przez polskie uczelnie oraz stopnia ich wykorzystania w działaniach wizerunkowych, komunikacyjnych i marketingowych. Na podstawie przeprowadzonych badań i analiz desk research zestawiono, a następnie porównano wybrane działania wizerunkowe online prowadzone przez uczelnie uznane w rankingu Perspektyw za najlepsze w Polsce. Aby pokazać wyraźną różnicę w trendach, analizę wzbogacono o najlepsze uczelnie na świecie wyselekcjonowane na podstawie rankingu Webometrics. Narzędzia internetowe wskazane w artykule zostały poddane ocenie w zakresie ich wpływu na pozycję, jaką wybrane podmioty zajmują na rynku edukacyjnym. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of this paper is to identify the online tools used by Polish universities and analyse to what extent these tools are used for image-related, communication, and marketing purposes. Based on our own analyses and desk research, we listed and then compared selected image-related activities carried out online by the higher education institutions rated as Poland's top universities in the "Perspektywy Ranking". We also extended our analysis to the universities rated as the world's top universities, selected based on the Webometrics ranking, and identified a clear difference in trends. The online tools listed in this paper were evaluated in terms of their impact on the position of the higher education institutions in the education market. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
53--70
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Buchnowska, D. (2013). Wykorzystanie mediów społecznościowych przez uczelnie wyższe i studentów w świetle badań własnych. Nauki o Zarządzaniu, 2(15), 36-50.
  • Falahah & Rosmala, D. (2012). Study of Social Networking Usage in Higher Education Environment. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 67, 156-166. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.11.316
  • Feliksiak, M. (2016, June). Komunikat z badań CBOS. Korzystanie z Internetu (No. 92/2016). Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej. https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2016/K_092_16.PDF
  • Gawroński, S. (2006). Media relations. Współpraca dziennikarzy i specjalistów PR. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania.
  • Harvard University, www.harvard.edu. Retrieved May 2020.
  • Hope, E. (2005). Public relations uczelni, czyli szewc bez butów chodzi. In E. Hope (Ed.), Public relations instytucji użyteczności publicznej. Scientific Publishing Group.
  • Jędrych, E. (2015). Wykorzystanie mediów społecznościowych w zarządzaniu pracownikami w organizacjach gospodarczych. Zeszyty Naukowe Uczelni Vistula, 44(6), 120-132.
  • Kaczmarek-Śliwińska, M. (2006). Internet Public Relations uczelni publicznych w Polsce. Marketing i Rynek, 5, 31-35.
  • Kaczmarek-Śliwińska, M. (2013). Wizerunek szkoły w nowych mediach. In V. Korim & R. Uździcki (Eds.), Szkoła w perspektywie jej realnych przeobrażeń. Zarządzanie - Kompetencje - Kreatywność. Wydawnictwo Adam Marszałek.
  • Kaplan, Andreas & Haenlein, Michael. (2010). Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media. Business Horizons. 53. 59-68. 10.1016/j.bushor.2009.09.003.
  • Kulczycki, E. (2012). Wykorzystanie mediów społecznościowych przez akademickie uczelnie wyższe w Polsce. Badania w formule otwartego notatnika. In E. Kulczycki & M. Wendland (Eds.), Komunikologia. Teoria i praktyka komunikacji (pp. 89-109). Wydawnictwo Naukowe Instytutu Filozofii UAM.
  • Massachusetts Institute of Technology, www.mit.edu. Retrieved May 2020.
  • Perspektywy Education Foundation. (2019). Ranking Szkół Wyższych Perspektywy 2019. Retrieved September 2020, from http://ranking.perspektywy.pl/2019
  • Ranking Szkół Wyższych Perspektywy, www.ranking.perspektywy.pl/2019/. Retrieved September 2020.
  • Ranking Web of Universities: Webometrics ranks, www.webometrics.info. Retrieved December 2020.
  • SimilarWeb Platform, www.similarweb.com. Retrieved December 2020.
  • Stanford University, www.stanford.edu. Retrieved May 2020.
  • Szyfter, J.P. (2005). Public relations w internecie. Helion.
  • Tworzydło, D. (2017). Public relations praktycznie. Newsline.
  • Tworzydło, D. (2019). Zarządzanie w kryzysie wizerunkowym. Metody, procedury, reagowanie. Difin.
  • Walkiewicz, E. (2005). Public relations w działalności szkoły. In E. Hope (Ed.), Public relations instytucji użyteczności publicznej. Scientific Publishing Group.
  • Waszkiewicz, A. (2011). Wymiary wizerunku uczelni. In Wizerunek organizacji. Teoria i praktyka badania wizerunku uczelni (pp. 33-73). Oficyna Wydawnicza Aspra-JR.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171625354

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.