Warianty tytułu
Containers Terminals in Global Supply Chains - Deepwater Container Terminal in Gdansk Case
Języki publikacji
Abstrakty
Globalizacja gospodarki światowej stała się jednym z czynników stymulujących rozwój zintegrowanych systemów transportowych. W obsłudze ładunków drobnicowych podstawowe znaczenie ma żegluga kontenerowa. Jest ona waŜnym ogniwem globalnych łańcuchów dostaw. Przewozy kontenerowe opierają się na modelu obsługi wybranych portów. Największe spełniają funkcje hubów, z których następnie kontenery są dystrybuowane do portów lokalnych serwisami feederowymi. Porty leżące nad Morzem Bałtyckim położone są w oddaleniu od kontenerowych szlaków międzykontynentalnych i nie miały bezpośrednich połączeń oceanicznych. Otwarcie przez globalnego operatora Maersk Line serwisu z portów azjatyckich do Gdańska zamieniło układ połączeń kontenerowych na Bałtyku i spowodowało, iż terminal DCT pretenduje do statusu portu - hubu dla RMB(abstrakt oryginalny)
Globalization of economy became one of main factors stimulating the development of integrated transport systems. Container shipping is the main mode of transport in general cargo segment. This shipping is also one of principal element in global supply chains. The organization of container shipping is based on hub and spoke model. The mother vessels are operated between hub ports. The containers are distributed to local terminals by feeder services. Baltic Sea Region was operated by feeder vessels and no direct ocean service existed. Maersk Line established a direct deep sea liner service from Asia to Gdańsk. It changed the patterns of services in Baltic Sea. DCT Terminal aspirates to became a hub for Baltic Region.(original abstract)
Twórcy
autor
- Akademia Morska w Gdyni
Bibliografia
- [1] http://www.alphaliner.com
- [2] The Baltic Container Outlook 2011, Actia Consulting Gdynia 2010
- [3] Kontenery , namiary na Morze i Handel, Promare 2010
- [4] Marek R. Strategie globalnych operatorów terminali kontenerowych, w "Kierunki rozwoju polskiego transportu morskiego - programy i rzeczywistość", (red. Klimek H., Dąbrowski J.) Fundacja Rozwoju UG, Gdańsk 2010
- [5] Funkcjonowanie oraz perspektywy rozwoju rynku przewozów kontenerowych Polsce do roku 2015 Ekspertyza dla Balticon SA, Balquest, Gdynia 2010
- [6] Palmowski T. Terminal Głębokowodny w Gdańsku , Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego , Problemy Transportu i Logistyki nr 15, Szczecin 2011
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171625646