Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Activities of Culture Animators during the COVID-19 Pandemic. Reflections of People Implementing Projects on the Internet
Języki publikacji
Abstrakty
Celem podjętego badania było poznanie opinii związanych z funkcjonowaniem osób podejmujących działalność o charakterze animacji kultury w trakcie trwania pandemii, wyzwań i barier, które się przy tej okazji pojawiły, nabywania nowych kompetencji, refleksji dotyczących osobistego stosunku do zaistniałej sytuacji. (fragment tekstu)
The paper deals with the topic of culture organisation/coordination during the COVID-19 pandemic. The proposed perspective is related to the recognition of the activities of cultural animators and presents the individual experiences of people involved in project implementation. The text presents the results of an empirical study based on interviews with culture animators. The topics discussed include: ways of adapting to the situation, challenges and barriers to implementing projects on-line, forecasting the use of new tools and acquired skills in the future, building a physical and mental work space, acquiring new competences, personal reflections about oneself, and, finally, relationships with recipients and in work environments. (original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Jagielloński
autor
- Uniwersytet Jagielloński
Bibliografia
- Animator kultury. Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej, WUP Szczecin, https://www.wup.pl/images/uploads/IV.DLA_BEZROBOTNEGO/a.CLIPKZ_poradnictwo_ zawodowe/V.do_pobrania/2.ulotki_do_zawodow/ulotki_2019/ulotki_10_2019/ animator_kultury.pdf [odczyt: 12.12.2020].
- Bobrowska E. (1997), Przemiany modelowe instytucji domu kultury, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
- Dyczewski L. (1993), Kultura polska w procesie przemian, Lublin: Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
- Fatyga B. (2014), Słownik TEORII ŻYWEJ KULTURY, http://ozkultura.pl/wpis/2801/5 [odczyt: 12.12.2020].
- Jedlewska B. (2003), Animatorzy kultury wobec wyzwań edukacyjnych, Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
- Kargul J. (2012), Upowszechnianie, animacja, komercjalizacja kultury, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Krajewski M., Schmidt F. (2014), Animacja/edukacja. Możliwości i ograniczenia edukacji i animacji kulturowej w Polsce. Raport końcowy, Kraków: Wydawnictwo MIK.
- Kubinowski D., Lewartowicz U. (2018), Animacja kultury w perspektywie pedagogicznej, Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls".
- Kułakowska K. (red.) (2014), NieKongres animatorów kultury. Ewaluacja, Warszawa: Fundacja Obserwatorium.
- Lewicka M., Molesztal A., Cichosz M. (2019), Animacja społeczno-kulturalna współczesne wyzwania. Młodzież i seniorzy jako odbiorcy kultury, Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls".
- Pietraszko A., Szczeblewska A., Wittels K. (red.) (2020), Re(ANIMACJA) kultury w okresie pandemii, Warszawa: Mazowiecki Instytut Kultury.
- Plebańczyk K. (2018), Role kultury we współczesnych strategiach rozwoju zrównoważonego, "Studia Ekonomiczne", nr 376.
- Przetrwać pandemię (2020), https://kulturaupodstaw.pl/przetrwac-pandemie [odczyt: 20.12.2020].
- Rudnicka A. (2020), Kto wygrywa? Kompetencje przyszłości, https://kulturanaczasie.pl/kompetencje- przyszlosci [odczyt: 20.12.2020].
- Wróbel M. (2018), Nikt już nie potrzebuje animatorów kultury?, https://prokultura.wordpress. com/2018/05/23/nikt-juz-nie-potrzebuje-animatorow-kultury/ [odczyt: 16.12.2020].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171625782