Warianty tytułu
Project Management in a Projectified Pandemic Reality - the Autoethnography of the Project Michał Wójciak - Open Studio
Języki publikacji
Abstrakty
Autoetnografia projektu zaproponowana w niniejszym artykule jest próbą opisu zjawiska projektowego życia na poziomie mikro, niejako z punktu widzenia sprojektyzowanej jednostki, współcześnie skazanej na ciągłe poszukiwanie projektowych wrażeń. Może jest to jednak konieczność wynikająca z dynamiki współczesnego świata, w którym wciąż potrzebujemy nowych doznań i emocji, a może po prostu kolejny etap ewolucji nauk o zarządzaniu i samego zarządzania jako praktyki głęboko zakorzenionej w historii cywilizacji tudzież będącej podstawą tej cywilizacji. Choć początkowo wydawało się, że skutkiem pandemii będzie spowolnienie i odnowa świata, to ostatecznie doprowadziła ona do większego przyspieszenia, szczególnie w kontekście naszej zależności od technologii [Strzelecka 2020, s. 32-33]. Projektowe życie również przeniosło się do świata online, choć w opisanym przypadku projekt pozwolił na chwilę od tego cyfrowego świata uciec. (fragment tekstu)
The main aim of the paper is to describe the impact of the COVID-19 pandemic on the project management process and on projectification. Two research questions are posed: How does the COVID-19 pandemic affect the project management process and projectification? and What are the implications of projectification for the individuals? For this purpose, the author uses autoethnography, which is a research method based on the researcher's personal experience. The subject of the study covered the project of an open fashion design studio launched as part of the Creative Scholarships of the City of Cracow 2020 in the period from July to December 2020. On the one hand, the pandemic was an impediment to the project, which is why it was necessary to adjust the planned activities to the imposed restrictions; on the other hand, the pandemic inspired certain project events, i.e. organisation of the masquerade ball. (original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Jagielloński
Bibliografia
- BIP Miasto Kraków (2020), Stypendia Twórcze Miasta Krakowa, https://www.bip.krakow. pl/?sub_dok_id=119 [odczyt: 18.12.2020].
- Bukłaha E., Juchniewicz M. (2019), Kluczowe wyzwania i bariery oraz trendy w zarządzaniu projektami z punktu widzenia projektów realizowanych w Polsce, "Przegląd Organizacji", nr 3, s. 14-20.
- Chróst M. (2020), Zwinność przedsiębiorstwa w czasie pandemii COVID-19. Studium przypadku, [w:] S. Trzcieliński (red.), Przedsiębiorstwo zwinne w świetle badań empirycznych, Poznań: Polska Akademia Nauk, s. 90-102.
- Ciechowska M. (2018), Autoetnografia w badaniach pedagogicznych, [w:] M. Ciechowska, M. Szymańska, Wybrane metody jakościowe w badaniach pedagogicznych, Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum w Krakowie, s. 197-225.
- Ćwikła M. (2018), Wielogłos na temat przyszłości w obszarach sprojektyzowanych. Analiza twórczości naukowej i artystycznej, "Zarządzanie w Kulturze", t. 19, nr 4, s. 335-360.
- Ćwikła M. (2020), Zarządzanie projektami w kulturze. Co nowego? Potrzeba demistyfikacji, automatyzacja zadań i ekologia, [w:] A. Pluszyńska, A. Konior, Ł. Gaweł (red.), Zarządzanie w kulturze. Teoria i praktyka, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 125-138.
- Dolot A. (2020), Wpływ pandemii COVID-19 na pracę zdalną - perspektywa pracownika, e- -mentor, nr 1 (83), s. 35-43.
- Facebook (2020), Bal Maskowy! - oficjalne otwarcie projektu Michał Wójciak
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171625874