PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2009 | 1(32) | 97--107
Tytuł artykułu

Malowane słowem, gestem i oddechem..., czyli koloroterapia na zajęciach terapeutyczno-rewalidacyjnych

Warianty tytułu
Painted with Word, Gesture and Breath... that is Colour Therapy in Therapy-Revalidation Class
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Chromoterapia (lub jej elementy) może być prowadzona na zajęciach w przedszkolu, szkole, na zajęciach terapeutycznych i rehabilitacyjnych w szpitalu, sanatorium, w domu pomocy społecznej. Jej głównym celem jest wspomaganie i potęgowanie zdrowia, może mieć formę zajęć indywidualnych lub grupowych. Zajęcia wprowadzające: na tym etapie powinny zostać wykonane ćwiczenia oddechowe, np.: ćwiczenie "Kolorowe powietrze", w którym uczestnicy wymieniają swój ulubiony kolor, wyobrażają sobie, że wdychają no- sem powietrze w tym właśnie kolorze i rozchodzi się ono po ciele, barwiąc je od wewnątrz oraz wymiatając jednocześnie wszystkie smutki, żale i troski. Wydychamy ustami "szare powietrze". Uczestnicy bardzo spontanicznie pod- chodzą do tego ćwiczenia, często prosząc o powtórzenie, gdyż - jak mawia- ją - "powietrze nie wymiotło jeszcze mojego złego humoru" ( Godaw a, 2006). Zajęcia wprowadzające to także czas na zabawy słowne, które mają na celu stworzenie miłej atmosfery i jednocześnie zainicjowanie tematyki zajęć właściwych. Zajęcia właściwe: ta część dotyczy pracy z wybranym kolorem, formy aktywności powinny być tak dobrane, aby znalazło się w nich jak najwięcej danej barwy, przekazywanej na różnych płaszczyznach. (fragment tekstu)
EN
Chromotherapy or its elements can be held during nursery classes, at school, during therapeutic and rehabilitation classes in hospital, sanatorium, old people's home. Its main aim is to support and enhance health, it can be carried out individually or in groups. The article contains the description of the method along with the interpretation of the meanings of colours most often used in chromotherapy.(original abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
97--107
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Berbecka M., Sabała I., 2005: Metoda porannego kręgu. W: Rehabilitacja dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w wieku przedszkolnym. Red. E.M. Kulesza. Warszawa
  • Buchalter S., 2006: Terapia sztuką. Poznań
  • Dykcik W., 1997: Zakres i przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej. W: Pedagogika specjalna. Red. W. Dykcik. Poznań
  • Godawa J., 2006: W poszukiwaniu drzwi do Narnii... Baśnie i bajki terapeutyczne. W: W kręgu sztuki i ekspresji dziecka. Red. K. Krasoń, B. Mazepa-Domagała. Mysłowice-Katowice
  • Kufel R., Kufel P., Kielin J., 1996: Poranny krąg czyli stymulacja polisensoryczna wg pór roku. W: Rozwój daje radość. Terapia dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim. Red. J. Kielin. Gdańsk
  • Molicka M., 2002: Bajkoterapia. O lękach dzieci i nowej metodzie terapii. Poznań
  • Okoń W., 1998: Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa
  • Szulc W., 2001: Sztuka w służbie medycyny. Od antyku do postmodernizmu. Poznań
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171626204

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.