PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | 1(39) Problemy edukacji w społeczeństwie wiedzy | 67--80
Tytuł artykułu

"Elastyczny umysł" w perspektywie diagnozy i wsparcia rozwoju zdolności kierunkowych studentów oraz uczniów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej

Warianty tytułu
"Elastic Mind", a Perspective on the Diagnosis and Support for Developing the Directional Abilities of Students and Pupils in an Integrated Early Childhood Education
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zastanawiając się nad istotą inteligencji, Howard Gardner i jego współpracownicy dokonali analizy wielu źródeł, w tym wiedzy o kształtowaniu się różnych umiejętności u dzieci w normie rozwojowej, a także informacji o sposobach załamywania się tych zdolności w wyniku uszkodzenia mózgu. Istotne okazały się dane o szczególnych przypadkach, takich jak "cudowne dzieci", osoby upośledzone umysłowo przejawiające duże uzdolnieniach w niektórych obszarach, dzieci autystyczne czy też dzieci mające trudności w uczeniu się.(fragment tekstu)
EN
The purpose of the text is to popularize education model based on the theory of multiple intelligences by Howard Gardner. It also presents part of findings on the directional abilities diagnosis of pedagogy students and pupils an integrated early childhood education. Mission of this text is to show how we can support pupils development of abilities and interests through their participation in various projects, programs and educational initiatives.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Strony
67--80
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
Bibliografia
  • Anderson D., Lucas K.B., Ginns I.S., Dierking L.D., 2000: Development of knowledge about electricity & magnetism during a visit to a science museum and related post-visit activities. "Science Education", vol. 84.
  • Armstrong T., 2009: 7 rodzajów inteligencji. Odkryj je w sobie i rozwijaj. Przeł. M. Witkowska. Warszawa.
  • Bartoszewicz D., Cieśliński P., 2011: Spacerownik. Centrum Nauki "Kopernik". Warszawa.
  • Bednarkowa W., 2010: O talentach w szkole czyli 7 Wspaniałych. Warszawa.
  • Chen J., Moran S., Gardner H., 2009: Multiple intelligences around the world. Jossey-Bass.
  • Czaja -Chudyba I., 2009: Wesoła Szkoła i przyjaciele. Jak odkrywać i wspierać zdolności dziecka. Scenariusze zajęć dla klasy 1. Warszawa.
  • European Network of Science Centres and Museums (Ecsite), 2008: The impact of science and discovery centres: A review of worldwide studies. United Kingdom, s. 2. Tryb dostępu: http://sciencecentres.org.uk/reports/downloads/impact-of-science-discovery-centres-review-of-worldwide - studies.pdf. Data dostępu: 6.11.2012 r.
  • Firmhofer R., 2007: Program działalności merytorycznej Centrum Nauki Kopernik w latach 2007-2012. Warszawa.
  • Gardner H., 2002: Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce. Przeł. A. Jankowski. Poznań.
  • Gardner H., 2009: Inteligencje wielorakie. Nowe horyzonty w teorii i praktyce. Przeł. A. Jankowski. Warszawa.
  • Gardner H., 2011: Edukacja umysłu. W: Materiały z konferencji nt. Edukacja umysłu. Elastyczny model edukacji oparty na teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. [Grupa Edukacyjna S.A.]. Kielce.
  • Goddard Blythe S.G., 2010: Harmonijny rozwój dziecka. Przeł. P. Karpowicz. Wyd. 2. rozsz. Warszawa.
  • Grupa Edukacyjna S.A., 2011: Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy. [Publikacja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego]. Kielce.
  • Hall K., 2011a: Rok szkolny 2010/2011 - Rokiem Odkrywania Talentów. Tryb dostępu: http://www.roktalentow.men.gov.pl/projekt-strona-glowna/item/245-rok-szkolny-2010/2011-rokiem-odkrywania-talentow. Data dostępu: 3.02.2011 r.
  • Hall K., 2011b: Rok szkolny 2011/2012 - Rokiem Szkoły z Pasją. Tryb dostępu: http:// www.szkolazpasja.men.gov.pl/index.php/7-wazne/32-rok-szkolny-20112012-rokiem-szkoly-z-pasja. Data dostępu: 3.10.2011 r.
  • The Impact of Science and Discovery Centres: A review of worldwide studies (2008): Tryb dostępu: http://www.ecsite.eu/activities_and_resources/resources/impact-science-and-discovery-centres-rostepu: eview-worldwide-studies-200. Data dostępu: 14.10.2011 r.
  • Juszczyk S., 2010: Czy neurodydaktyka stanie się nowym paradygmatem w społeczeństwie uczącym się? Próba analizy problemu. W: E. Petlák a kol., 2010: Neuropedagogika a vyučovanie. Nitra.
  • Kopik A., Zatorska M., 2010: Wielorakie podróże - edukacja dla dziecka. Kielce.
  • Turski Ł.A., 2010: ["Każdemu z nas [...]". Tryb dostępu: http://www.roktalentow.men. gov.pl/projekt-strona-glowna/item/259. Data dostępu: 25.03.2011 r.
  • Żylińska M., 2011: Dlaczego neurodydaktyka? "Psychologia w Szkole", nr 3 (31).
  • www.ecsite.eu.
  • www.kopernik.org.pl.
  • www.pierwszaki.eu.
  • www.roktalentow.men.gov.pl.
  • www.szkolazpasja.men.gov.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171626324

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.