PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 8 | nr 1 | 389--398
Tytuł artykułu

Znajomość zasad społecznej odpowiedzialności biznesu i ich realizacja w firmach z kapitałem krajowym i zagranicznym

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Idea of Corporate Social Responsibility in Companies with Polish and Foreign Capital
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem niniejszego artykułu jest przedstawienie stanu świadomości menedżerów w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu oraz praktyki firm w tym zakresie. Będę badał tę świadomość i praktykę w aspekcie potencjalnego jej zróżnicowania ze względu na pochodzenie kapitału w firmie. W polskiej prasie pojawiają się niekiedy publikacje na temat np. niewłaściwego postępowania wobec pracowników czy klientów dużych zagranicznych sieci handlowych. Często wraz z tymi informacjami przekazywana jest sugestia, że w obcym kraju kapitał zagraniczny uprawia nieetyczne praktyki, podczas gdy w swoim takich praktyk nigdy by się nie dopuścił. (fragment tekstu)
EN
The aim of the article is to compare the opinion and practice of the companies with Polish and foreign capital. The comparison is based on the data collected during the FOB's research on attitudes of 170 biggest Polish companies (from the list of 500 top companies existing in Poland which is published each year by "Rzeczpospolita") to CSR. The research was undertaken in August, 2003. In relation to some aspects of CSR it turns out that the idea of responsible business is shared mainly by the companies with foreign capital. The managers of such companies are more conscious of CSR. They claim to have better knowledge of the idea of CSR. They also claim that it is more important to abide by ethical rules in business. In practice the companies with foreign capital apply CSR on comparable level with the companies with Polish capital. However, in some cases (the written code of ethical practice, additional health care programs for employees) their practical commitment is much higher than the practical commitment of companies with Polish capital. (original abstract)
Rocznik
Tom
8
Numer
Strony
389--398
Opis fizyczny
Twórcy
  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie, Polska
Bibliografia
  • Cz. Porębski, Czy etyka się opłaca. Zagadnienia etyki biznesu, Znak, Kraków1997
  • G.D. Chryssides, J.H. Kaler, Wprowadzenie do etyki biznesu (przeł. H. Simbierowicz, Z. Wiankowska-Ładyka), WN PWN, Warszawa 1998
  • M. Rybak, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, [w:] Etyka w biznesie (red. M. Borkowska, J. Gałkowski), TN KUL, Lublin 2001
  • R.C. Solomon, Etyka biznesu (przeł. R. Pucek), [w:] Przewodnik po etyce (red. P. Singer), Książka i Wiedza, Warszawa 1998
  • W.M. Evan, R.E. Freeman, Spółka i osoby żywotnie zainteresowane (przeł. E. Dratwa), [w:] Etyka biznesu. Z klasyki współczesnej myśli amerykańskiej (wybór i redakcja: L. V. Ryan CSV, J. Sójka), W drodze, Poznań 1997
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171626434

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.