Warianty tytułu
Presentation of the Surrounding World in Magazines Designed for Kindergarten Children
Języki publikacji
Abstrakty
Dziecko w wieku przedszkolnym jest ciekawe wszystkiego, co je otacza. Próbuje poznawać swoje otoczenie polisensorycznie, przede wszystkim bezpośrednio, w trakcie eksploracji: obserwuje, manipuluje przedmiotami, eksperymentuje, bawi się, wykonuje wiele czynności imitujących działania dorosłych, dzięki czemu gromadzi informacje o poznawanych obiektach, odkrywa właściwości i cechy sprzętów codziennego użytku, prawidłowości i prawa rządzące światem przyrody. Pracując we własnym tempie, może nauczyć się zbierać potrzebne informacje, selekcjonować je czy analizować. Kontakt bezpośredni z przedmiotami jest dla dziecka także źródłem wielu emocji, które korzystnie wpływają na stopień zapamiętania. W trakcie takiego uczenia się dzieci rozwijają koncentrację uwagi, umiejętność porównywania, uogólniania, doskonalą zdolność wnioskowania.(fragment tekstu)
The information society requires constant searching, learning, understanding and using knowledge from various fields. The role of the family and educational institutions is to prepare children to learn and gain knowledge from different sources by developing their selection, comprehension and internalization skills. That is why, from a young age, children are exposed to varied messages about the world, appropriate to their psychophysical development. The article outlines the methods of presenting information used in magazines for pre-school children and sets out to evaluate the possible use of those methods in kindergarten education.
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Strony
145--158
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Brzezińska A., 1987: Umiejętność czytania i pisania - warunki jej rozwoju i kształtowania. W: Czytanie i pisanie - nowy język dziecka. Red. A. Brzezińska. Warszawa.
- Brzezińska A., red., 1987: Czytanie i pisanie - nowy język dziecka. Warszawa.
- Budniak A., 2009: Pedagogiczne aspekty wykorzystania czasopism w procesie wspierania rozwoju dzieci przedszkolnych. Katowice.
- Budniak A., 2010: Edukacja społeczno-przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Kraków.
- Bugara M., 2001: Edukacyjny charakter prasy dziecięcej. "Edukacja i Dialog", nr 4.
- Gawlik S., 1992: Funkcje prasy dziecięcej w procesie dydaktyczno-wychowawczym w klasach niższych. "Zeszyty Naukowe. Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Powstańców Śląskich w Opolu. Pedagogika", z. 26.
- Konopnicka I., 2006: Czasopisma dziecięce w kształceniu wczesnoszkolnym. Opole.
- Lizak J., 1999: Język czasopism dla dzieci. Wybrane zagadnienia. Rzeszów.
- Przecławska A., 1993: Czasopisma dziecięce i młodzieżowe. W: Encyklopedia pedagogiczna. Red. W. Pomykało. Warszawa.
- Przetacznik-Gierowska M., Włodarski Z., 1998: Psychologia wychowawcza. T. 1. Warszawa.
- Sawicki M., 1997: Edukacja środowiskowa w klasach I-III szkoły podstawowej. Warszawa
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171626450