Warianty tytułu
Abilities of Mathematical Six-Years Old Children
Języki publikacji
Abstrakty
W definicji Barbary Wilgockiej-Okoń dojrzałość jest określana jako osiągnięcie przez dziecko takiego poziomu rozwoju, który pozwoli mu podjąć obowiązki szkolne (Kopik, 1996). Jest to zagadnienie szerokie, wiążące się z wieloma czynnikami, które tę gotowość warunkują. Na dojrzałość składają się doświadczenia dziecka, dotychczasowy przebieg życia czy stopień, w jakim dorośli zabezpieczali jego potrzeby. Należy także pamiętać o tym, że równie ważna, jak dojrzałość dziecka do szkoły, jest dojrzałość instytucji wychowawczych. Jednym z elementów gotowości szkolnej, o którym należy tu wspomnieć, jest gotowość do nauki przedmiotów przewidzianych programem nauczania klasy I, w tym gotowość do nauki matematyki.(fragment tekstu)
This article it concerns question of maturity of school six-years old children in their ranges of mathematical abilities. In practice checked efficiency of method Children's mathematics authorship E. Gruszczyk-Kolczyńska. It research influence this method for abilities of mathematical six-years old children.(original abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Strony
215--224
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Śląski w Katowicach
Bibliografia
- Gruszczyk-Kolczyńska E., 1989: Dlaczego dzieci nie potrafią uczyć się matematyki. Warszawa
- Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., 1997a: Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. Warszawa
- Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., 1997b: Edukacja matematyczna dzieci. Dziecięca matematyka. Warszawa 1997
- Guz S., 1991: Edukacja przedszkolna: efektywność i uwarunkowania. Lublin
- Kopik A., 1996: Akceleracja rozwoju dzieci siedmioletnich rozpoczynających naukę szkolną. Kielce
- Krygowska Z., 1977: Zarys dydaktyki matematyki. Warszawa
- Michalak R., Misiorna E., 2006: Konteksty gotowości szkolnej. W: Doradca nauczyciela sześciolatków. Materiały metodyczne dla nauczycieli opracowane w wyniku projektu "Badanie gotowości szkolnej sześciolatków" zrealizowanego w Centrum Metodycznym Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej. Warszawa
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171626530