PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | 1(39) Problemy edukacji w społeczeństwie wiedzy | 301--312
Tytuł artykułu

Znaczenie szkolnej edukacji medialnej w kontekście rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy

Autorzy
Warianty tytułu
The Importance of Media Education in Schools in the Process of Building a Knowledge-Based Society
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wiedza oraz dostęp do informacji stają się fundamentem funkcjonowania jednostek i grup. Uczestnicy Światowego Forum Nauki w 2003 roku w definicji społeczeństwa opartego na wiedzy podkreślili, że jest to społeczeństwo innowacyjne, uczące się przez całe życie, które tworzy narodowy system innowacyjno-produkcyjny integrowany do postaci międzynarodowych sieci przekazujących wiedzę, rozpowszechniających ją i jej zastosowania oraz zabezpieczających ją. Głównymi narzędziami takiego społeczeństwa są technologie informacyjno-komunikacyjne, które zapewniają łatwy dostęp do wiedzy, wzmacniają oraz wzbogacają ludzi kulturowo i materialnie, a taże sprzyjają budowaniu społeczeństwa (Juszczyk, 2007, s. 18).(fragment tekstu)
EN
The article analyses the results of empirical studies and is an attempt to reflect on the need for media education in schools in the process of building a knowledge society. Opinions of school principals and young people from upper secondary schools in the Silesian Voivodship confirm the discrepancy in terms of willingness, opportunities and real implementation of media education. The search for the appropriate form of media education continues on the grounds of Polish and European education.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Strony
301--312
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Silesia in Katowice, Sosnowiec, Poland
Bibliografia
  • Braun-Gałkowska M., 2003: Dziecko w świecie mediów. "Edukacja i Dialog", nr 6. Tryb dostępu: http://www.eid.edu.pl/archiwum/2003,101/czerwiec,190/dziecko_w_swiecie_mediow,1471.html. Data dostępu: 10.10.2011 r.
  • Buckingham D., 2003: Media education - literacy, learning and contemporary culture. Cambridge
  • Drzewiecki P., 2010: Media Aktywni. Dlaczego i jak uczyć edukacji medialnej? Otwock-Warszawa. Tryb dostępu: http://presscafe.eu/images/MediaAktywni.pdf. Data dostępu: 10.11.2010 r.
  • Goban-Klas T., 2007: Nadchodzące społeczeństwo medialne. "Chowanna", T. 2
  • Grzesiak E., Janicka-Szyszko R., Steblecka M., 2005: Edukacja medialna. Gdańsk
  • Izdebska J., 1996: Rodzina - dziecko - telewizja. Białystok
  • Izdebska J., 2007: Dziecko w świecie mediów elektronicznych. Białystok
  • Juszczyk S., 2006: Dziecko w świecie wiedzy, informacji i komunikacji. W: Dziecko w świecie wiedzy, informacji i komunikacji. Red. S. Juszczyk, I. Polewczyk. Toruń
  • Juszczyk S., 2007: Edukacja, wiedza i umiejętności jednostki w zmieniającym się społeczeństwie. "Chowanna", T. 2
  • Juszczyk S., 2008: Rola technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji w systemie zmiany społecznej. W: Media w procesie informacyjno-komunikacyjnym. Red. T. Lewowicki, B. Siemieniecki. Toruń
  • Krings B., 2006: The sociological perspective on the knowledge-based society: assumptions, facts and visions. "Enterprise and Work Innovation Studies", no. 2
  • Lauri M.A., Borg J., Günnel T., Gillum R., 2010: Attitudes of a sample of English, Maltese and German teachers towards media education. "European Journal of Teacher Education", no. 33
  • Marghescu G., 2010: The Media Culture and the Education. "Buletinul Universităţii petrol - gaze din ploieşti", vol. 1B
  • Ogonowska A., 2003: Edukacja medialna - klucz do rozumienia społecznej rzeczywistości. Kraków
  • Potter W.J., 2005: Media literacy. Thousand Oaks-London-New Delhi
  • Siemieniecki B., 2010: Wstęp do pedagogiki kognitywistycznej. Toruń
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171626612

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.