Warianty tytułu
Analiza numeryczna wpływu sczepności międzywarstwowej na wytrzymałość zmęczeniową nawierzchni podatnych
Języki publikacji
Abstrakty
Numerical simulations of flexible pavement (KR4 category) were carried out in the paper. The special attention was put on modelling of a friction behaviour between structural layers. Three types of models were prepared: no possibility of slide, contact with a friction factor 0,65, contact with a friction factor 0,8. In the models in which the slip was made possible the fatigue strength was one order of magnitude smaller then in a traditional model used in mechanistic design method.(original abstract)
W pracy zbadano wpływ modelowania poślizgu pomiędzy warstwami nawierzchni podatnej kategorii KR4 na wyniki projektowania mechanistycznego. Wykonano analizę numeryczną za pomocą komercyjnego programu Abaqus. Modelowano trzy przypadki konstrukcji nawierzchni drogowej: brak możliwości poślizgu, kontakt ze współczynnikiem tarcia 0,65 oraz kontakt ze współczynnikiem tarcia 0,8. Następnie obliczono trwałość zmęczeniową zgodnie z procedurą projektowania mechanistycznego nawierzchni podatnych. W przypadku modeli, w których możliwy był przesuw między warstwami z betonu asfaltowego trwałość zmęczeniowa była o rząd wielkości mniejsza od tradycyjnego modelu wykorzystywanego przy projektowaniu mechanistycznym.(abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
- Warsaw University of Technology
autor
- Warsaw University of Technology
Bibliografia
- [1] Jaskuła P.: Wpływ braku sczepności międzywarstwowej na wartość modułów sztywności warstw asfaltowych obliczonych na podstawie wyników ugięć z aparatu FWD, Politechnika Gdańska
- [2] Abaqus Analysis User's Manual, Ver. 6.11, 2011
- [3] Katalog typowych konstrukcji nawierzchni podatnych i półsztywnych, Warszawa, 1997
- [4] Radziszewski P., Piłat J., Nawierzchnie asfaltowe, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2010
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171626824