Warianty tytułu
Anna Rurka, Guy Hardy, Christian Defays: Proszę, nie pomagaj mi! Paradoks pomocy narzuconej. Tłum. Urszula Bisek, Magdalena Macińska. Warszawa: Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, 2013, 113 s.
Języki publikacji
Abstrakty
Punktem wyjścia moich rozważań są dwa bieguny obecne w pomocy społecznej. Z jednej strony jest fakt istnienia subiektywnych przekonań i uwarunkowań, w jakich żyją klienci świadczonej pomocy, co daje im prawo do wysuwania własnych oczekiwań wobec tej pomocy (nie chodzi o ich roszczenia, te są jedynie wyrazem oporu). Z drugiej strony mamy przeświadczenie, że zadania instytucji społecznych opierają się na racjonalnych, mających swoje źródło w konsensusie politycznym wskazaniach zapewniających integrację społeczną i rozwój klienta oraz jego rodziny. Wnioski wynikające z pozornej sprzeczności tych sposobów postrzegania pomocy społecznej mogą spotkać się z surową oceną z różnych kierunków. Choćby wśród młodych pracowników służb socjalnych identyfikacja z zadaniami instytucji społecznych może być mniejsza niż wola współdziałania i współczucia dla klientów.(fragment tekstu)
Twórcy
autor
Bibliografia
- Zaniewski Z.F.: Zarządzanie zasobami ludzkimi w oświacie w perspektywie społeczeństwa wiedzy (spojrzenie interdyscyplinarne). Warszawa: Fundacja Studiów i Badań Edukacyjnych, 2003.
- Jaworska M.: Światło(cienie) oporu czyli kreatywny potencjał buntu w przestrzeni edukacji. W: Przestrzenie oporu w edukacji. Red. E. Bilińska- -Suchanek. Toruń: Pomorska Akademia Pedagogiczna, 2006.
- Ciosek M., Pastwa-Wojciechowska B.: Psychologia penitencjarna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA, 2016.
- Rurka A.: Lefficacite de laction educative daide a domicile. Le point de vue des usagers et des professionnels. Paris: Harmattan, 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171626908