Warianty tytułu
State Branding: The Example of Dubai's Policy in 1989-2019
Języki publikacji
Abstrakty
Dubaj w ciągu zaledwie kilkudziesięciu lat przeszedł ogromną przemianę polityczną, gospodarczą i społeczną. Stał się ultranowoczesną metropolią i obecnie jest jednym z najchętniej odwiedzanych i rozpoznawalnych przez turystów miast na świecie.W artykule przeanalizowano strategię rozwoju marki miejsca oraz podejmowanych działań przez rządzących emiratem o charakterze reklamowym i promocyjnym, które wpłynęły na postrzeganie Dubaju i ukształtowanie jego tożsamości, a także wyznaczenie nowych światowych trendów. Spójne zarządzanie marką miejsca i wykorzystywanie innowacyjnych narzędzi promocyjnych oraz nowinek technologicznych spowodowały, że emirat w ciągu trzech dekad stał się najpopularniejszym miejscem turystycznym i ośrodkiem globalnego handlu. Uznawany jest także za jedno z najbardziej rozwiniętych i najszybciej rozwijających się miast. Marka "Dubaj" wiąże się z innowacyjnością, ultranowoczesną architekturą, bogactwem, a także z wieloma znanymi na całym świecie eventami.(abstrakt oryginalny)
Dubai has undergone a huge political, economic and social transformation in just a few decades. It has become an ultra modern metropolis and is currently one of the cities that is most visited and recognized by tourists. This article analyses the state branding strategy as well as advertising and promotional activities under-taken by the rulers of the emirate, which have influenced perceptions of Dubai and shaped its identity, together with determining new global trends. Consistent management of the place brand and the use of innovative promotion tools as well as technological innovations have resulted in the emirate becoming one of the most popular tourist destinations and global trade centres within three decades. It is also considered one of the most developed and fastest developing cities. The Dubai brand is associated with innovation, ultramodern architecture, wealth and many world-famous events.(original abstract)
Twórcy
autor
- Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
autor
- Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
- A. Szromnik, Koncepcja produktu w marketingu terytorialnym, w: H. Szulce, M. Florek (red.), Marketing terytorialny - możliwości aplikacji, kierunki rozwoju, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2005, s. 200-203.
- J. Pogorzelski, Praktyczny marketing miast i regionów, Wolters Kluwer, Warszawa 2012, s. 15-17.
- A. Dłużewska, Społeczne i ekonomiczne aspekty rozwoju turystyki w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, w: W. Kurek, F. Faracik (red.), Studia nad turystyką. Prace geograficzne i regionalne, Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej, Uniwersytet Jagielloński, Kraków 2007, s. 29, 30.
- United Arab Emirates - 2016 Country Review, http://www.countrywatch.com/Content/pdfs/reviews/B46LL3ZL.01c.pdf (dostęp: 11.12.2019).
- B. Czyż, Federacja Zjednoczonych Emiratów Arabskich, "Poznaj Świat" 1972, nr 4(233), s. 27-31.
- S. Ali, Dubai: Gilded Cage, Yale University Press, New Haven-London 2010, s. 25.
- M. Shihab, Economic development in the UAE, w: I. Abed, P. Hellyer (red.), United Arab Emirates: A New Perspective, Trident Press Ltd, London 2001, s. 250.
- https://www.emirates.com/us/english/destinations/ (dostęp: 24.11.2019).
- J. Sampler, S. Eigner, Sand to silicon - going global. Rapid growth - lessons from Dubai, Profile Books, London 2008, s. 16, 17.
- A. Dłużewska, Fenomen sukcesu turystycznego Dubaju (ZEA). Przyczyny i prognozy na przyszłość, w: B. Domański, S. Skiba (red.), Geografia i sacrum, t. 2, Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2005, s. 28.
- K. Ryż, Wybitne dzieła inżynierii i architektury w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, "Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne" 2013, nr 11-12.
- https://www.thefirstgroup.com/en/news/2016/10/dubai-s-tour-ism-triumphs-in-numbers (dostęp: 10.11.2019).
- https://www.dropbox.com/sh/zzxh8xvh4fzsui5/AADMa5fUmNeQd9eg0V9sNjXga?dl=0&preview=Annual+Visitors+Report+2017-En.PDF (dostęp: 1.02.2019).
- Khalifa Press Releases, http://www.burjkhalifa.ae/en/the-tower/press-media.aspx
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171627004