Warianty tytułu
Social media as a tool for activation of older people during the COVID-19 pandemic: The analysis of the performance of selected organizations from four Polish cities on the Facebook platform
Języki publikacji
Abstrakty
Obostrzenia związane z pandemią COVID-19 ograniczyły funkcjonowanie całego społeczeństwa. Dla organizacji zajmujących się aktywizacją społeczną, np. osób starszych, oznaczało to wstrzymanie dotychczasowych działań. Czy możliwe było zatem dalsze aktywizowanie osób starszych? Celem badania jest zidentyfikowanie sposobów, w jaki wybrane organizacje w Polsce próbowały poradzić sobie z tą sytuacją za pośrednictwem swoich stron na portalu społecznościowym Facebook. Analizie poddano posty pochodzące z 20 kont prowadzonych przez organizacje zajmujące się aktywizacją społeczną osób starszych na terenie czterech miast wojewódzkich. W wyniku analizy tematycznej zebranych postów możliwe było określenie spectrum, w jakim funkcjonowały badane strony, tj. od kreatora rzeczywistości, dostarczającego najświeższych informacji do zażyłego znajomego, który troszczy się, pomaga, a nawet rozmawia ze swoimi odbiorcami. Z tym łączyła się również forma prowadzonej na stronach aktywizacji. Badania ujawniły różny stopień partycypacyjności działań prowadzonych przez organizacje, a przedstawione wnioski stanowią wkład w badania nad mediami społecznościowymi w polityce publicznej oraz aktywizacją osób starszych.(abstrakt oryginalny)
The restrictions related to the COVID-19 pandemic limited the functioning of society as a whole. For organizations working in the field of social activation, e.g., for older people, this meant that existing activities came to a stop. Was it,therefore, possible to continue activating older people? The aim of this study is to identify the ways in which selected organizations in Poland tried to cope with this situation through their Facebook pages. Posts from 20 accounts run by entities involved in the social activation of older people in four provincial cities were analyzed. As a result of a thematic analysis of the collected posts, it was possible to determine the spectrum in which the examined pages functioned, i.e., from a creator of reality providing the latest information, to a close friend who cares for, helps, and even talks to the recipients. Also connected to this was the form of activation carried out on the sites. The research revealed varying degrees of participation in activities conducted by organizations and institutions, and the conclusions presented here are a contribution to research into social media in public policy and the activation of older people.(original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
63--78
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
- Alim, S., Khalid, S. (2019). Support for Cyberbullying Victims and Actors: A Content Analysis of Facebook Groups Fighting Against Cyberbullying. International Journal of Technoethics, 10 (2): 35-56. DOI: 10.4018/IJT.2019070103
- Allcott, H., Braghieri, L., Eichmeyer, S., Gentzkow, M. (2020). The Welfare Effects of Social Media. American Economic Review, 110 (3): 629-676. DOI: 10.1257/aer.20190658
- Annusewicz, O. (2019). Dialog obywatelski online a jakość polityki publicznej. Modele komunikacji administracji publicznej z obywatelami w mediach społecznościowych na przykładzie komunikacji prowadzonej na Twitterze przez wybrane polskie miasta. Studia z Polityki Publicznej, 2 (22): 89-102. DOI: 10.33119/kszpp/2019.2.4
- Appel, G., Grewal, L., Hadi, R. (2020). The future of social media in marketing. Journal of the Academy of Marketing Science, 48: 79-95.
- Bertot, J. C., Jaeger, P. T., Munson, S., Glaisyer, T. (2010). Social Media Technology and Government Transparency. Computer, 43 (11): 53-59.
- Błędowski, P., Szweda-Lewandowska, Z. (2016). Polityka wobec starości i starzenia się w Polsce w latach 2015-2035. Warszawa: Instytut Pracy i Spraw Socjalnych.
- Braun, V., Clarke, F. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3: 77-101. DOI: 10.1191/1478088706qp063oa
- Brzozowska-Woś, M. (2013). Media społecznościowe a wizerunek marki. Zarządzanie i Finanse, 11 (1): 53-65.
- Chou, W. H., Lai, Y., Liu, K. (2012). User requirements of social media for the elderly: a case study in Taiwan. Behaviour Information Technology, 32 (9): 920-937. DOI: 10.1080/0144929X.2012.681068
- DeSantis, L., Ugarriza, D. (2000). The Concept of Theme as Used in Qualitative Nursing Research. Western Journal of Nursing Research, 22: 351-372. DOI: 10.1177/019394590002200308
- Durczak, K., Ławrynowicz, M., Nadobnik, H., Sławecki, B. (2019). Odkrywanie lokalnego Poznania. Poznań: Wydawnictwo Fundacji Naukowej Antypody.
- Eurostat. (2020). Individuals - Internet use. https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/isoc_ci_ifp_iu/default/table?lang=en (dostęp: 15.11.2020).
- Github.com. (2020). Facebook Scraper. https://github.com/kevinzg/facebook-scraper/commit/924adf9cdfce6c7f24a748cbd8ae706661c14f2c
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171627340