Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Business and Non-Governmental Organisations for the Idea of Corporate Social Responsibility
Języki publikacji
Abstrakty
W tym artykule chciałbym się skoncentrować na dorobku sektora organizacji pozarządowych (non profit) w obszarze upowszechniania idei odpowiedzialności biznesu w Polsce. Dorobek kilku opisywanych w dalszej części organizacji, w zestawieniu z działaniami biznesu i administracji publicznej) wydaje się być doskonałym przykładem na mobilność, rzutkość i użyteczność sektora w obszarach wrażliwych społecznie. Oczywiście bez pozytywnych przykładów płynących z wielu firm nie byłoby tego dorobku, ale pamiętajmy też o tym, że wiele działań odpowiedzialnych biznesowo dużych firm wywołanych jest również nasilającą się krytyką ruchów obrońców praw człowieka, środowiska, konsumenckich, których znaczenie i rola w tworzeniu prawodawstwa oraz dobrowolnych standardów korporacyjnych jest wiodąca. (fragment tekstu)
Thesis: Polish non-governmental organisations prove a very important role by promoting CSR conception in Poland and creating public participation. Three sectors - government, business and non governmental organisations - must rebuild their roles for cooperations and solve social nad economical problems of the twenty-first century. One of the best example for usefulness of non-profit sector in Poland for development of democracy is CSR. NGOs in Poland created a positive climate for CSR idea for businness, government and mass media in the last five years. The key role was played by: International Business Leaders Forum, Forum for Social Responsibility, Academy of Philantrophy in Poland and The Foundation for Social Communication. In author's opinion these four NGOs laid the foundations for the CSR concept in Poland by creating tools, monitoring the CSR market, raising awareness, supporting education and international co-operation. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Numer
Strony
379--387
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
- A. Stafiej, Raport z badań. Postawy wobec społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce, Fundacja Komunikacji Społecznej, Warszawa 2003
- B. Rok, CSR wchodzi na salony, [w:] Raport: Odpowiedzialny biznes w Polsce, 100 dobrych przykładów, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2004
- D. Cahalen, A Place to Stand: Social Movements and Civil Society in Poland, "Polish Sociological Review" 1994, No. 3'94 Letter Quality
- E. Kemp, Polskie fundacje i stowarzyszenia w perspektywie europejskiej, [w:] Miejsce dla każdego, Fundusz Współpracy Program Phare Dialog Społeczny - NGOs, Warszawa 1996
- J. Rifkin, Koniec pracy, Wydawnictwo Dolnośląskie, Wrocław 2001.
- J. Szmagalski, Trzeci sektor, organizacje pozarządowe, non-profit? [w:] Miejsce dla każdego, Fundusz Współpracy Program Phare Dialog Społeczny - NGOs, Warszawa 1996.
- Menedżerowie 500 i odpowiedzialny biznes, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2003,
- Raport z działalności akademii rozwoju filantropii w Polsce, kwiecień 1998-lipiec 2001, Akademia Rozwoju Filantropi, Warszawa 2001
- ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171627342