Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Positive image and reputation building are important strategies in developing the permanent recognition of a college in the education market. Although it seems challenging to measure image and reputation, they are an important opportunity to gain a competitive advantage due to the fact that they are unique, hard to imitate and increase a college's chances of attracting more students. Image management requires systematic marketing research. This article is the author's proposition for a set of image research methods that can be used by colleges.(original abstract)
Twórcy
- College of Economic and Computer Science in Cracow, Poland
Bibliografia
- Altkorn, J. (2004) Wizerunek firmy, Dąbrowa Górnicza: Wyższa Szkoła Biznesu.
- Black, S. (2005) Public relations, Warszawa: Oficyna Ekonomiczna, Grupa Wolters Kluwer.
- Budzyński, W. (2002) Zarządzanie wizerunkiem firmy, Warszawa: SGH.
- Dziadkowiec, J. (2006) Wybrane metody badania jakości usług, Zeszyty Naukowe, nr 717, Kraków: Akademia Ekonomiczna, pp. 23-35.
- Dowling, G.R. (2001), Creating corporate reputation, Oxford: Oxford University Press.
- Finn, A. (2001) 'Mystery Shopper Benchmarking of Durable-goods Chains and Stores', International Journal of Service Research, No. 3.
- Helgesen, O. and Nesset, E. (2007), 'Images, Satisfaction and Antecedents: Drivers of Student Loyalty? A Case Study of Norwegian University College', Corporate Reputation Review, vol. 10, No. 1, pp. 38-59.
- Jedynak, P. (2010) 'The customer satisfaction survey process as the source of the organization's knowledge', in Jedynak, P. (ed.) Wiedza współczesnych organizacji. Wybrane problemy zarządzania, Kraków: Wydawnictwo UJ.
- Kotler, P. (2005) Marketing, 14th edition, Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
- Kulig, A. (2006) 'Badania i analizy marketingowe w szkole wyższej', in Nowaczyk, G., Lisiecki, P. (eds) Marketingowe zarządzanie szkołą wyższą, Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej.
- Mazurek-Łopacińska, K. (2008) Badania marketingowe: metody, nowe technologie, obszary aplikacji, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
- Nierzwicki, W. and Rudzik, A. (2003), Pomiar jakości usług edukacyjnych metodą Servqual. Edukacja Ustawiczna Dorosłych, Nr 2, pp. 72-77.
- Sagan, A. (2019) Skale jako podstawowy instrument pomiaru w badaniach satysfakcji i lojalności, [Online], Available: http://media.statsoft.nazwa.pl/_old_dnn/downloads/skale.pdf [14 Nov. 2019].
- Servqual Method, [Online], Available: https://www.biostat.com.pl/metodaservqual.php [15 Nov. 2019]
- Targaszewska, M. (2013), Metody pomiaru jakości kształcenia na uczelniach wyższych, Zeszyty Naukowe UEK, Nr 923, pp. 59-71.
- Wójcik, K. (2013), Public relations, Warszawa: Wolters Kluwer.
- Zarębska, A. (2006), 'Reputacja firmy - efekt zarządzania tożsamością organizacyjną'. Przegląd Organizacji, nr 4, pp. 19-22.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171627696