Warianty tytułu
European Union's Quality Policy on the Example of Traditional and Regional Products
Języki publikacji
Abstrakty
Od lat Unia Europejska stara się wesprzeć i kreować działania zmierzające do wielofunkcyjnego rozwoju obszarów wiejskich, jak i stworzyć warunki producentom do uzyskania przez nich przewagi konkurencyjnej na rynku światowym, a konsumentom zapewnia bezpieczeństwo żywności. W tym celu został zaprojektowany system, który poprzez odpowiednie instrumenty umożliwiła prawnie chronić produkty rolno-spożywcze pochodzące i specyficzne dla danego regionu, wyróżniające się metodą wytwarzania (zazwyczaj długą i bardzo pracochłonną, czasami typową manufakturą) oraz tworzy gospodarstwom rolnym i producentom warunki do zmiany sposobu konkurowania na nasyconym rynku żywnościowych produktów konsumpcyjnych nie tylko w Europie. Współpraca producentów objętych tego rodzaju systemami jakości żywności sprzyja zwiększaniu siły ekonomicznej, jak również daje szansę dywersyfikacji dochodów z pozarolniczej działalności, a konsumentom ułatwia dostęp do produktów o unikatowych właściwościach sensorycznych (organoleptycznych). (fragment tekstu)
The article attempts to present situation and basic information about traditional and regional food market at the European Union, especially in Poland. It describes past and future potential threats resulting from the initial phase of creation of the food market alimentation niche. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
107--122
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
- CICHOSZ M. 2003: Lojalność klienta wobec firmy. Marketing i Rynek, Nr 8.
- DUCZKOWSKA-PIASECKA M. 2005: Tradycyjna żywność na obszarach wiejskich. Specyfika budowy rynku. [w:] Gąsiorowski M. (red.): O produktach tradycyjnych i regionalnych. Możliwości a polskie realia. Fundacja Fundusz Współpracy. Warszawa, s. 45.
- European Commission, DG-AGRI http://europa.eu.int/comm/agriculture
- FOLKESON C. 2005: Geographical Indications and Rural Development in the EU. http:// biblioteket.ehl.lu.se/olle/papers
- GĄSIOROWSKI M. (red.). 2005: O produktach tradycyjnych i regionalnych. Możliwości a polskie realia. Fundacja Fundusz Współpracy. Warszawa.
- MAZUREK-ŁOPACIŃSKA K. (red.) 2005: Badania marketingowe. Teoria i praktyka. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa Project
- DOLPHINS 2001, Contract QLK5-2000-00593, Development of Origin Labelled Products: Humanity, Innovation and Sustainability. Giovanni Belletti, Andrea Mare scotti, Silvia Scaramuzzi, OLP sector in Italy. Universitŕ di Firenze - Dipartimento di Scienze Economiche, Firenze, Italia,
- RZYTKI M. 2005: Sprzedać produkt tradycyjny. [w:] Gąsiorowski M. (red.). O produktach tradycyjnych i regionalnych. Możliwości a polskie realia. Fundacja Fundusz Współpracy. Warszawa, s. 335.
- SZYMECKA A. 2005: Włoski system ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych. [w:] Gąsiorowski M. (red.). O produktach tradycyjnych i regionalnych. Możliwości a polskie realia. Fundacja Fundusz Współpracy. Warszawa, s. 131
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171628058