PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 71 | 147--156
Tytuł artykułu

Zachowania konsumentów na rynku nowoczesnych centrów handlowych

Warianty tytułu
Consumer Behaviour in Modern Shopping Malls Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem badań było poznanie zachowań konsumentów na rynku nowoczesnych centrów handlowych na przykładzie Warszawy. Podjęty w pracy problem badawczy opracowano korzystając z materiału empirycznego, zebranego metodą ankietową. Badania przeprowadzono w czerwcu 2007 roku wśród 319 osób, klientów warszawskich centrów handlowych zlokalizowanych w różnych częściach Warszawy (Galeria Mokotów, Złote Tarasy, Arkadia, Blue City, Targówek). Dobór centrów handlowych do badania był spowodowany również zgodą bądź jej brakiem ze strony administracji centrów na przeprowadzenie badań na ich terenie. Badania zostały zaprojektowane na podstawie metody "łacińskich kwadratów", co przewidywało ankietowanie klientów każdego centrum handlowego rano i po południu oraz w dni powszednie i weekendy. (fragment tekstu)
EN
This study focuses on characteristics of behaviour of polish consumers in shopping malls in Warsaw. Malls have become more than just a particular type of retail outlet, but they are also places providing recreation and community facilities for satisfying many needs and preferences. According to own observations and statistical data, the authors state, that more and more people visit shopping malls with many goals and objectives, not just shopping. The survey also identifies goals of visiting of modern shopping malls, factors which influence on visiting shopping malls and visiting eating and drinking places in shopping malls. (original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Warszawski Uniwersytet Medyczny
Bibliografia
  • BERBEKA J., 1999: Nowe tendencje w zachowaniu konsumentów. Marketing i Rynek, nr 1.
  • GRIFFIN R., 2002: Podstawy zarządzania organizacjami. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • KARWOWSKI J., GRZESIUK A., WITEK J., 2008: Ulice handlowe w centrum miast - nowe spojrzenie wobec konkurencji centrów handlowych. Handel Wewnętrzny, nr 3.
  • MALESZYK E. 2002a: Zarządzanie ośrodkami handlowymi. Rynek i konsumpcja. Raporty z badań - rok 2001. IRWiK, Warszawa.
  • MALESZYK E. 2002b: Rynek ośrodków handlowych w Polsce. Wiadomości Statystyczne, nr 10. Mały Rocznik Statystyczny 2006, 2007. GUS, Warszawa.
  • PENC-PIETRZAK I., 2003: Analiza strategiczna w zarządzaniu firmą. Koncepcja i stosowa nie. Wydawnictwo C.H. BECK, Warszawa.
  • UZZELL D., 1995: The myth of indoor city. Journal of Environmental Psychology, nr 15.
  • WILK W., 2003: Między zakupami a rozrywką - nowe znaczenie centrum handlowego. Prace i Studia Geograficzne, tom 32. Wydawnictwo UW, Warszawa.
  • Zakupy po polsku: zachowania konsumentów, 2003.
  • Raport z badań. TNS OBOP, Warszawa, sierpień.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171628120

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.