PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 69 | 99--107
Tytuł artykułu

Skuteczność reklam społecznych w oddziaływaniu na system aksjo-normatywny

Warianty tytułu
The Efficiency of Social Advertisement in the Effect on the Axio-normative System
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania było znalezienie odpowiedzi na pytanie, czy reklamy społeczne są skuteczne i w jakim stopniu oddziałują na społeczne normy, wartości, zwyczaje, moralność i prawo, które tworzą system aksjonormatywny. (fragment tekstu)
EN
The ongoing changes in modern societies and constant build-up of information have caused that compared to colourful and screaming commercial advertisements present everywhere you can see social advertisements and campaigns appearing more and more frequently. Social advertisement focuses on the most important problems in society and there are a lot of difficulties between good understanding and appropriate reactions on this kind of advertisements. Because of this fact, we can say that social advertisement is trying to override barriers of public debate on difficult, shy and taboo themes such as illnesses, addictions or social help. But social advertisement's biggest challenge is to provoke attitudes and behaviours socially desired. Social advertisement efficiency surveys shows that there aren't many social advertisements that cause a change or provoke attitudes and behaviours socially desired. (original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • ALTKORN J., KRAMER T. (red.), Leksykon marketingu, PWE, Warszawa 1998.
  • Doliński D., Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.
  • GIDDENS A., Socjologia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
  • KOTLER P., Marketing od A do Z, PWE, Warszawa 2004.
  • MAISON D., WASILEWSKI P., Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej, Wydawnictwo Agencja Wasilewski, Kraków 2002.
  • NAWOJCZYK M., Przewodnik po statystyce dla socjologów, Wydawnictwo SPSS Polska, Kraków 2002.
  • RYDZAK W, TRĘBECKI J., Sprzedawcy upiorów, Magazyn "Piar.pl", Nr 4(10).
  • SZTOMPKA P., Socjologia, Wydawnictwo Znak, Kraków 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171628680

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.